Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Kľúčové slovo didaktika
Aktuálne - Didaktika č. 2/2021
Kategória: Aktuality
„Podľa Hérakleita nemôžeme vstúpiť dvakrát do tej istej rieky, v toku času sa príležitosť stráca navždy.“ Kevin Kline ako William Hundert vo filme Klub vyvolených (2002) Akú príležitosť nám ponúka mimoriadne náročná situácia súvisiaca s pandémio...
Aktuálne - Didaktika č. 1/2021
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
„Učiteľ by nemal poskytovať žiakom učivo v hotovej podobe. Mal by navodiť poznávací konflikt medzi tým, čo vedia, čo si myslia, prečo si to myslia, aby dospeli k novému poznaniu vlastnou činnosťou.“ Erich Petlák, odborný garant časopisu Didaktika ...
Aktuálne - Manažment školy v praxi č. 1/2021
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
„Nuž,“ povedal Macko Pú, „to, čo mám najradšej, je ...“ A tu sa musel zastaviť a popremýšľať. Pretože aj keď jedenie medu bola veľmi dobrá vec, chvíľa pred tým, ako ho začal jesť, bola ešte lepšia, no nevedel prísť na to, ako sa volá." Z rozprávk...
V 1. čísle časopisu Didaktika pripravujeme....
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
Didaktika ako odborný dvojmesačník je platformou pre výmenu skúseností v oblasti zavádzania nových prístupov a prostriedkov do vyučovacieho procesu. Časopis je určený vedúcim pedagogickým a odborným zamestnancom, pedagogickým zamestnancom vykonáva...
Časopis Manažment školy v praxi a Didaktika - rozhovory
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
V tomto adventom období sa ponúka čas na zamyslenie sa, relexiu k získaným skúsenostiam z praxe, ale aj zdieľané myšlienky odborníkov, ktoré stoja za to, pripomenúť si ich v časopisoch Manažment školy v praxi aj v Didaktike. "Never, keď ti niekto...
Aktuálne - Manažment školy v praxi 12
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
Priestor medzi podnetom a reakciou „Medzi podnetom a reakciou existuje priestor...V tom priestore je naša moc, zvoliť si svoju odpoveď. V našej reakcii spočíva náš rast a sloboda.“ Viktor Frankl
Aktuálne - Manažment školy v praxi 11 a Didaktika 6
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
Zhlboka dýchať... „Viem, čo musím urobiť teraz. Musím aj naďalej zhlboka dýchať, pretože zajtra opäť vyjde slnko. Kto vie, čo môže príliv priniesť?!“ Tom Hanks vo filme Stroskotanec Zvládnuť dynamiku rozdielnych názorov a nájsť prijateľné rieše...
Myšlienky našich autorov - Markéta Švamberk Šauerová
Kategória: Aktuality Autor/i: Markéta Švamberk Šauerová
"V průběhu měsíců jsme zaznamenávali nárůst psychických obtíží u různých skupin, a to i následně po uvolnění přísných opatření. Na jedné straně jsme měli možnost vidět, jak se někteří s krizovou situací vyrovnávají velmi dobře, na straně druhé jsm...
Aktuálne - Manažment školy v praxi 9, Didaktika 5
Kategória: Aktuality Autor/i: direktor.sk
„Niet nádeje pre kameň byť niečím iným než kameňom. Ale spoluprácou sa zoskupí a stane sa chrámom.“ Antoine de Saint-Exupéry Na školách a v školských zariadeniach to platí dvojnásobne. Spolupráca je nielen stavebným kameňom „chrámu“ edukácie, ale ...
Nový školský rok v redizajne
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
Najväčšími nepriateľmi zmien v prostredí školy je falošný pocit sebauspokojenia smerujúci k stagnácii a klamný pocit naliehavosti prejavujúci sa v množstve nezmyselných aktivít oberajúcich pedagógov o silu na potrebné zmeny (modifikované podľa Kot...
Klasické a inovatívne v edukácii
Kategória: Aktuality Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.,
Didaktika ako veda sa neustále rozvíja a využívajúc poznatky iných vied, sa neustále modernizuje a pripomína edukácii skutočne novšie a novšie možnosti. Neraz nejde o niečo celkom nové, skôr by sa dalo povedať inovované. Mnohé z toho čo dnes považ...
Myšlienky našich autorov - Erich Petlák
Kategória: Aktuality Autor/i: Erich Petlák
Učiteľ by nemal poskytovať žiakom učivo v hotovej podobe. Mal by navodiť „poznávací konflikt“ medzi tým, čo vedia, čo si myslia, prečo si to myslia tak, aby dospeli k novému poznaniu vlastnou činnosťou (Petlák E., Konštruktivistické prístupy k edu...
Edukácia klasická verzus inovatívna
Kategória: Aktuality Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.,
Vyberáme z Didaktiky V ostatných týždňoch, ba pomaly už v mesiacoch, sa hojne rozvírila diskusia o budúcnosti edukácie v našich školách, s osobitným zreteľom na základné školstvo. Podnetom pre diskusiu sa stal dokument MŠVVaŠ „Návrh cieľov Národné...
Na konferencii v Trnave sa hovorilo o vitálnej škole
Kategória: Aktuality
4. októbra 2017 sa na pôde Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave uskutočnila odborná konferencia pod názvom Vitálna škola. Cieľom konferencie bolo predstaviť obraz sebarozvíjajúcej sa vitálnej školy. Školy, ktorá má svoju víziu a je s...
Didakticko-metodické návrhy k zvýšenej hodinovej dotácii dejepisu v 9. ročníku ZŠ
Kategória: Aktuality
Štátny pedagogický ústav zverejnil materiál Didakticko-metodické návrhy k zvýšenej hodinovej dotácii dejepisu v 9. ročníku ZŠ. Zvýšená hodinová dotácia v tomto ročníku by mala prispieť nielen k riešeniu problému šírenia intolerancie vo viacerých p...
K prevencii extrémizmu a radikalizmu
Kategória: Aktuality
V rámci plnenia úloh, vyplývajúcich z Koncepcie boja proti extrémizmu na roky 2015 – 2019, vypracovala medzirezortná skupina MV SR, MŠVVaŠ SR, ŠPÚ, MPC a MPSVR SR materiál K prevencii extrémizmu a radikalizmu. Učiteľom a rodičom ponúka stručný pre...
Láska - hodnota ku ktorej treba vychovávať
Kategória: Aktuality Autor/i: PhDr. Gabriela Šarníková, PhD.,
Americký špecialny pedagóg L. F. Buscaglia rozpovedal zážitok zo súťaže, na ktorú bol pozvaný ako porotca. Cieľom súťaže bolo nájsť najstarostlivejšie a najpozornejšie dieťa. Víťazom sa stal štvorročný chlapec. Býval v susedstve staršieho pána, kt...
Mozgu prospieva rozmanitosť a stimulácia
Kategória: Aktuality Autor/i: prof. PhDr. Ing. Ivan Turek, CSc.
O mozgovokompatibilnom učení Už pri narodení je mozog dieťaťa plne vybavený základnými zmyslovými a pohybovými prvkami, aby úspešne pôsobil v normálnom životnom prostredí. Dieťa sa nemusí špeciálne učiť, ako rozoznávať špecifické zvuky a obrazce. ...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk