Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Zdravotné znevýhodnenie

Malotriedna ZŠ a zriadenie špecializovanej triedy N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Sme malotriedna ZŠ, zriaďovateľom je obec, máme 2 triedy a uvažujeme nad zriadením špecializovanej triedy. Ako je to s financovaním tejto triedy? Potrebujeme prijať tretieho pedagóga na vyučovanie v tejto triede. Triedu uvediem do výkazu k 15. 9. ...

Integrovaný žiak a osobitné plnenie školskej dochádzky N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Môže byť (na gymnáziu) žiak integrovaný a zároveň mať formu osobitného plnenia školskej dochádzky podľa § 23 písm. f) 245/2008 Z.z. (školský zákon)?

Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča žiaka so ZZ N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Rodič žiaka 3. ročníka ZŠ (začlenený, mentálne postihnutie, variant A) žiada, aby jeho dieťa malo ako povinný vyučovací predmet náboženskú výchovu, anglický jazyk. Môže mu škola vyhovieť? Môže mať tieto predmety v rámci disponibilných hodín uprave...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Obsedantno-kompulzívny syndróm N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Prečo lampa zhasla? Zatienili sme ju plášťom, aby sme ju ochránili pred vetrom.” prof. Josef  Švejcar Rozmer izolácie prehĺbil dlho tlejúce nevyriešené rodinné i sociálne vzťahy a traumy v rôznych podobách. Tie sa objavujú zvlášť u detí a môžu sa...

The Cynefin framework - riešenie problémových situácii N

Autor/i: Ing. Alena Šáteková

Pri nastavovaní systému zmien sa stretávame s rôznym typom problémov. Problematické situácie nemajú jedno univerzálne riešenie. Kroky závisia od situácie a dôležitá je adaptácia prístupu na zmenené podmienky. The Cynefin framework je pracovný nást...

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Predmety ILS a KZ pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Ako treba postupovať pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím v základnej škole vo vzdelávacej oblasti Špeciálno- pedagogická podpora v predmete Komunikačné zručnosti a Individuálna logopedická intervencia, ak škola nemá logopé...

Prestávky asistenta učiteľa N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami má prideleného asistenta učiteľa. Ten však s ním cez prestávky, kedy vzniká najviac konfliktov, nie je. Asistent trávi čas v zborovni. Akú by mal mať pracovnú dobu asistent učiteľa? Mal by byť po...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Petícia rodičov a prepustenie učiteľa z dôvodu zníženia počtu žiakov A

Publikované: Aktualizované:

Otázka: Riaditeľ málotriednej základnej školy bez právnej subjektivity, ktorej zriaďovateľom je obec, navrhol z dôvodu zníženia počtu žiakov a nedostatku finančných prostriedkov na prenesené kompetencie znížiť počet tried o 1 triedu a následne prepustiť 1 učiteľa. Rodičia žiakov spísali petíciu, v ktorej požadujú zachovať pôvodný počet tried. V prípade, že by to nebolo možné, žiadajú prepustiť iného učiteľa, ako navrhuje riaditeľ školy. Petíciu doručili riaditeľovi školy aj starostovi obce. Kto má petíciu riešiť? Je v súlade so zákonom, aby rodičia zasahovali do personálnych otázok školy?