Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Zdravotné znevýhodnenie

Prípravný ročník v špeciálnych triedach pre žiakov so zdravotným znevýhodnením N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Sme ZŠ s MŠ, máme zriadené aj špeciálne triedy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením - mentálne postihnutie. Pri zápise žiakov na vzdelávanie do základnej školy všetky deti absolvovali posúdenie školskej zrelosti poradenským zariadením. Niektoré ...

Prerušenie štúdia bez ukončenia povinnej školskej dochádzky N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Máme na osemročnom gymnáziu žiačku kvinty (1. ročník strednej školy), ktorá si ešte plní posledný rok povinnej školskej dochádzky. Má veľké zdravotné problémy a rodičia žiadajú prerušenie štúdia na jeden školský rok. V zákone č. 245/2008 Z. z. v §...

Zdravotný stav žiačky a riešenie vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Žiačka kvinty plní posledný rok povinnú školskú dochádzku. Zo závažných zdravotných dôvodov chcú rodičia, aby prerušila štúdium. V čase povinnej školskej dochádzky to však podľa zákona nie je možné. Žiačka sa dlhodobo lieči na psychiatrii a nie je...

Individuálny učebný plán a hodnotenie žiačky N

Autor/i: RNDr. Mária Nogová, PhD.

Žiačka, ktorá má individuálny učebný plán, nebude v prvom polroku riadne klasifikovaná (dôvodom je dlhodobý pobyt v nemocnici). Žiačka si plní posledný rok povinnú školskú dochádzku. Ako riaditeľ jej vydám rozhodnutie a určím termíny 12-tich komis...

Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča žiaka so ZZ N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Rodič žiaka 3. ročníka ZŠ (začlenený, mentálne postihnutie, variant A) žiada, aby jeho dieťa malo ako povinný vyučovací predmet náboženskú výchovu, anglický jazyk. Môže mu škola vyhovieť? Môže mať tieto predmety v rámci disponibilných hodín uprave...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Obsedantno-kompulzívny syndróm N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Prečo lampa zhasla? Zatienili sme ju plášťom, aby sme ju ochránili pred vetrom.” prof. Josef  Švejcar Rozmer izolácie prehĺbil dlho tlejúce nevyriešené rodinné i sociálne vzťahy a traumy v rôznych podobách. Tie sa objavujú zvlášť u detí a môžu sa...

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ