Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Duševné zdravie

Sprevádzanie deti svetom internetu N

Autor/i: Mgr. Michal Božík

Pripravili sme pre vás jedinečnú tematickú príručku, ktorá odhaľuje najväčšie riziká pri používaní digitálnych technológií. Získajte praktické rady, ako porozumieť štyrom kritickým faktorom, ktoré určujú, či bude používanie digitálnych technológií...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Nepriaznivé zážitky z detstva N

Autor/i: Mgr. Lenka Selecká, PhD.

Nepriaznivé detské zážitky sú definované ako stresujúce zážitky vyskytujúce sa v detstve, ktoré priamo poškodzujú dieťa alebo negatívne ovplyvňujú prostredie, v ktorom žije. Sú to rôzne negatívne skúsenosti, napr. fyzické a sexuálne zneužívanie a ...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Sebakontrola a autoregulácia N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Pri práci s emóciami je dôležitá sebakontrola. Ak sme schopní sebakontroly, ak si uvedomujeme signály emočnej nepohody, teda neschopnosť v daný moment ovládať negatívne emócie, máme možnosť výberu našej reakcie.  História nášho správania pri voľbe...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Linky a kontakty pomoci N

Autor/i: -

Ponúkame prehľad dôležitých kontaktov pomoci. Editovateľný dokument na vytlačenie sa nachádza v časti Súvisiace formuláre a dokumenty pod textom.

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Úzkosť a úzkostné poruchy N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Úzkosť môže ovplyvniť výkon učiteľov v rôznych oblastiach. Môže mať vplyv na schopnosť udržať pozornosť, rozhodovať sa, riešiť problémy, komunikovať, plánovať vyučovací proces. Učitelia zažívajúci úzkosť môžu byť náchylnejší k vyhoreniu, ktoré môž...

Narušenie kohézie sociálnych skupín v školách N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Vyberáme z archívu časopisu Manažment školy v praxi č. 7-8/2022 Najcharakteristickejším znakom sociálnych skupín je spoločný cieľ, záujmy, opakovaný a trvalejší bezprostredný kontakt. Skupina predstavuje sociálnu formáciu, združenie jedincov. Skla...

Veda v CENTRE: Syndróm vyhorenia: Kedy váš motor potrebuje prestávku? N

Autor/i: -

Vyčerpanosť, nechuť do aktivity či strata koncentrácie. To sú len niektoré z prejavov vyhorenia. Množstvo ľudí, ktorých trápi tento stav alebo sa k nemu postupne prepracováva, neprestajne rastie. Silnejúci tlak na výkon a nadmiera pracovných povin...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Poruchy príjmu potravy u adolescentov N

Autor/i: Bc. Valéria Kalisová

Poruchy príjmu potravy považujeme sa celosvetový problém. Zvyšujúci sa počet osôb s týmto ochorením je pripisovaný nárastu technologického pokroku a taktiež kultúrnym posunom, čo v praxi znamená, že vzrástla myšlienka „dokonalého“ tela.

Význam a vlastnosti malých skupín v edukácii N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

V príspevku sa venujeme skupinám ako spojujúcemu článku medzi záujmami spoločnosti a jednotlivca, kde sa vzájomne stretávajú spoločenské potreby s potrebami jednotlivca. Popisujeme význam skupín pre život jedinca, vlastnosti malých sociálnych skup...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Kategórie - Riadenie školy

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Podmienenie IUP priemerom známok A

Publikované: Aktualizované:

Príspevok na školu v prírode na rok 2023 A

Publikované: Aktualizované:

Vydanie osobného spisu predchádzajúcej riaditeľky školy A

Publikované: Aktualizované:

VZOR - Výsledková listina na základe hodnotenia členov rady školy A

Publikované: Aktualizované: