Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Duševné zdravie

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Obsedantno-kompulzívny syndróm N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Prečo lampa zhasla? Zatienili sme ju plášťom, aby sme ju ochránili pred vetrom.” prof. Josef  Švejcar Rozmer izolácie prehĺbil dlho tlejúce nevyriešené rodinné i sociálne vzťahy a traumy v rôznych podobách. Tie sa objavujú zvlášť u detí a môžu s...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Komplex menejcennosti N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Psychológovia sa zhodujú v názore, že zdravá a normálna osobnosť je autoregulovaná, má adekvátnu autopercepčnú schopnosť, sebacit, sebadôveru, zdravé sebavedomie a je schopná autonómneho riešenia väčšiny svojich problémov.

Hra na obeť – manipulátori medzi nami N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Manipulácia je často vnímaná ako nástroj moci, prostredníctvom ktorého si jedinec dokáže podmaniť druhých a dosiahnuť svoje ciele. Bežne si ho predstavujeme ako chladnokrvného stratéga, ktorý vypočítavo vytvára situácie vo svoj prospech. Avšak man...

Prevencia a riešenie šikany N

Autor/i: -

Šikanovanie predstavuje závažný problém vo vzdelávacom prostredí, ktorý si vyžaduje systematickú prevenciu a rýchlu reakciu. Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR vydalo aktualizovanú smernicu k prevencii a riešeniu šikanovania, plat...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Linky a kontakty pomoci N

Autor/i: -

Ponúkame prehľad dôležitých kontaktov pomoci. Editovateľný dokument na vytlačenie sa nachádza v časti Súvisiace formuláre a dokumenty pod textom.

Poruchy fetálneho alkoholového spektra N

Autor/i: Mgr. Tamara Valentíková

Tento článok sa zameriava na príčiny, prejavy, diagnostiku, liečbu a prevenciu FASD, pričom zdôrazňuje potrebu vzdelávania verejnosti a multidisciplinárneho prístupu k starostlivosti o deti a rodiny postihnuté týmito poruchami. Fetálny alkoholový ...

Emócie školských psychológov N

Autor/i: Mgr. Tamara Valentíková

Článok analyzuje emocionálne výzvy školských psychológov, ako je zvládanie náklonnosti zo strany žiakov alebo kolegov, práca s obeťami traumy a konflikty v hodnotách pri rozhovoroch s rodičmi či študentmi. Zdôrazňuje, že emócie nie sú len doménou ...

Syndróm naučenej bezmocnosti N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Koncept naučenej bezmocnosti, predstavený Martinom Seligmanom v 60. rokoch 20. storočia, odhaľuje vážny psychologický fenomén prostredníctvom experimentov na zvieratách a následného výskumu jeho dopadu na človeka. Seligmanove pokusy ukázali, že na...

Podporné opatrenie: Poskytovanie výchovy a vzdelávania na základe úpravy cieľov, metód, foriem a prístupov vo výchove a vzdelávaní N

Autor/i: -

Podporné opatrenie podľa § 145a ods. 2, písm. a) školského zákona je navrhnuté na poskytovanie individualizovanej podpory v rámci výchovy a vzdelávania. Jeho hlavným cieľom je prispôsobiť vyučovanie tak, aby sa vytvorilo optimálne prostredie pre r...

Aktualizácia Katalógu podporných opatrení N

Autor/i: -

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky schválilo revidované vydanie Katalógu podporných opatrení, ktoré nadobúda platnosť od 1. septembra 2024 (č. 2024/17370:1-E1660).

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Kategórie - Riadenie školy

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ