Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Mediácia
Regulácia spornej komunikácie medzi žiakmi pedagógom
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
V školskom prostredí mnohé spory vzniknú spontánne a reakcie žiakov majú impulzívny charakter. Žiaci potrebujú veriť tomu, že ich pocity a názory sú rešpektované. Objektívny prístup v sporných situáciách je kľúčový pre spravodlivé riešenie konflik...
POZVÁNKA na workshop: Efektívna komunikácia školy s rodičmi
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Soňa Koreňová je mojou spolulektorkou a spoluautorkou, a vážim si ju pre jej odhodlanie, ľudskosť a schopnosť citlivo vnímať svet okolo seba. Spoznala som ju najprv ako učiteľku, ktorá s plným nasadením pracovala s deťmi, a neskôr som ju zažila ak...
POZVÁNKA - Medzinárodná vedecká konferencia „Mediácia a multidisciplinarita ako kľúč k harmonickým riešeniam konfliktov"
Kategória: Mediácia
Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského a Inštitút mediácie a mimosúdneho riešenia sporov pozývajú na medzinárodnú vedeckú konferenciu Mediácia a multidisciplinarita ako kľúč k harmonickým riešeniam konfliktov. Konferenc...
Nenásilná komunikácia - proaktívna komunikácia - partnerská komunikácia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová
Koncept nenásilnej komunikácie vznikol vďaka štyridsať rokov trvajúcemu horlivému výskumu psychológa, učiteľa, mediátora a zakladateľa Centra nenásilnej komunikácie Marshalla B. Rosenberga, žiaka Carla Rogersa. K jeho celoživotnej misii ho okrem p...
Otvorenosť, sebaúcta a dôvera ako predpoklady zmien
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Každá organizácia z času na čas prechádza zmenami. Niektoré sú výraznejšie, iné majú charakter iba kozmetických úprav. Investície do formovania zdravej kultúry školy sa však vrátia dvojnásobne. Prvýkrát vo výkone zamestnanca, pocite jeho úspešnost...
Negatívne emócie v konflikte
Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová
„Zlé veci nie sú to najhoršie, čo sa nám môže stať. Tá najhoršia vec, ktorá sa nám môže stať, je NIČ.“ (Richard Bach) Emócie sú úzko spojené s konfliktom a tiež s uspokojovaním našich potrieb. Každý z nás má právo na prežívanie svojich emócií tak,...
Mediácia konfliktu medzi žiakmi 1. stupňa
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
V prípade výskytu konfliktného správania medzi žiakmi 1. stupňa základnej školy môže učiteľ využiť mediáciu ako odbornú metódu riešenia konfliktov. Metódu modifikujeme s ohľadom na cieľovú skupinu žiakov mladšieho školského veku.
Dohoda o úprave rodičovských práv a povinností v mediácii
Kategória: Mediácia Autor/i: Ing. Bronislava Švehláková
Rozvod manželov, resp. rozchod partnerov je jednou z najťažších skúseností, ktorú môže človek zažiť. Ovplyvňuje nielen dospelých, ale aj ich deti, ktoré musia čeliť zmene rodinného prostredia, často aj neistote a strachu. Ich pocity sa zrkadlia v ...
Proces a výsledok mediácie podľa zákona o mediácii
Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová
Prax v školách a školských zariadeniach čoraz viac prináša tému využitia mediácie podľa zákona o mediácii aj v školskom prostredí. Súdne konania sú dlhé, náročné na psychiku a prežívanie účastníkov sporu a vnášajú do prostredia škôl nezdravú klímu...
Technika časového spomalenia deja
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Súčasná doba, kedy žiaci vnímajú veľké množstvo informácií s rôznych zdrojov, ich núti robiť si skratky vo vnímaní situácií. Technika spomalenia deja učí deti vnímať detaily, kľúčové momenty v deji, ktoré by mohli v rýchlosti každodenného života p...
Facilitácia diskusie a jej kvalita
Kategória: Mediácia Autor/i: PhDr. Zuzana Rapčanová
Ako byť úspešný v diskusii? Ako si pripraviť ciele a agendu diskusie na skupinové stretnutie? Potrebujete zvládnuť kolegov, ktorí sa na stretnutí správajú rušivo? Aké facilitatívne princípy treba využívať pri vedení ľudí?
Kľúčové vlastnosti a zručnosti mediátora v školskom prostredí
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Čo robí mediátora v školskom prostredí vítaným? Ktoré zručnosti sú pre mediátora dôležité? Čo je hra na mediátora a čo reálne používanie mediačných zručností v rovesníckej mediácii? Každá škola je jedinečná, preto program rovesníckej mediácie je ...
Mediácia podľa zákona, mediácia ako odborná metóda a mediácia ako forma prevencie
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Školské prostredie ponúka množstvo situácií, kde prítomnosť mediátora je potrebná. Mediácia realizovaná podľa zákona o mediácii (realizuje ju mediátor z registra mediátorov na MS SR), mediácia ako odborná metóda riešenia konfliktov (realizuje ju m...
Školská mediácia ako jedna z aplikačných oblastí mediácie
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Vyberáme z legalis.sk V príspevku sa venujeme školskej mediácii ako jednej z aplikačných oblastí mediácie. Vymedzujeme kľúčové pojmy súvisiace s mediáciou v školskom prostredí, pričom sme sa zamerali na oblasť regionálneho školstva. Opíšeme nalieh...
Aktivita: Kvety - Kto som a čo mi pomáha - sebareflexia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
CIEĽ: Precvičovanie sebareflexie, sebadôvery a vyjadrovanie vlastných pocitov. FORMA: triednická hodina. METÓDY: výtvarná práca, individuálna práca, sebareflexia, diskusia. POMÔCKY: papierové tanieriky, pomôcky na výtvarnú výchovu, písacie potreby.
Aktivita: Tímové pero - spolupráca
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
CIEĽ: Zábavným spôsobom precvičovať kooperáciu, psychomotorické schopnosti a komunikačné zručnosti. FORMA: triednická hodina. METÓDY: skupinová práca, kooperatívne vyučovanie, práca s jemnou motorikou, koordinovaná spolupráca. POMÔCKY: fixky s hru...
Zisťovanie klímy v pedagogickom tíme
Kategória: Mediácia Autor/i: RNDr. Helena Vicenová
Klíma školy je v pedagogickom slovníku definovaná ako sociálno-psychologická premenná vyjadrujúca kvalitu interpersonálnych vzťahov a sociálnych procesov, ktoré fungujú v danej škole tak, ako ju vnímajú, prežívajú a hodnotia učitelia, žiaci, príp....
Význam a vlastnosti malých skupín v edukácii
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Michal Šafránek
V príspevku sa venujeme skupinám ako spojujúcemu článku medzi záujmami spoločnosti a jednotlivca, kde sa vzájomne stretávajú spoločenské potreby s potrebami jednotlivca. Popisujeme význam skupín pre život jedinca, vlastnosti malých sociálnych skup...
Zásady aktívneho počúvania
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová , Ing. Bronislava Švehláková
Kompetenčný profil vedúceho pedagogického zamestnanca, riaditeľa školy aj jeho zástupcu v 4. oblasti s názvom Profesijný rozvoj predpokladá v kompetencii 4.1 Viesť ľudí (Pokyn ministra č. 39/2017, príloha č. 32 až 36) aj preukázanie kompetencie ef...
Prvá skúsenosť dieťaťa so školským prostredím
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Byť v úlohe žiaka je pre neho nová skúsenosť. Významnú úlohu pri chápaní a stotožnení sa s novou životnou rolou žiaka zohráva vplyv prostredia aj štýl výchovy v rodine. Adaptácia na nové prostredie môže byť sťažená, ak rodičia nesprávnym spôsobom ...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk