Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Delegovanie do rady školy

Odvolanie delegovaného pedagogického zamestnanca N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Aký je postup odvolania delegovaného pedagogického zamestnanca z rady školy? Na pedagogickom stretnutí jej štyria z piatich pedagogických zamestnancov vyjadrili svoju nedôveru slovne a hlasovaním. Komunikácia s pedagogickým zamestnancom je problém...

Delegovanie zástupcov zriaďovateľa N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Ako treba postupovať pri delegovaní členov do rady školy v zriaďovateľskej pôsobnosti obce (mesta). Vychádzame zo zákona č. 596/2003 Z.z. a vyhlášky č. 291/2004 Z. z. V nadchádzajúcom období končí funkčné obdobie rady školy. Do novej rady školy, k...

Odvolanie delegovaného člena rady školy N

Autor/i: redakcia

Na programe zasadnutia obecného zastupiteľstva je aj bod Odvolanie členov rady školy delegovaných zriaďovateľom a delegovanie zástupcov zriaďovateľa do rady školy. Nemá takémuto kroku predchádzať písomné vyrozumenie? Po komunálnych voľbách nastala...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Dokončenie základného vzdelania N

Publikované:

Doplnenie úväzku učiteľa ZŠ v špeciálnej triede A

Publikované: Aktualizované:

Otázka: Môže si učiteľ základnej školy II. stupňa doplniť úväzok vyučovania svojho aprobačného predmetu vyučovaním tohto predmetu v špeciálnej triede, aby spĺňal kvalifikačnú požiadavku (vyučovať predmety svojej aprobácie v rozsahu minimálne 11 hodín týždenne). Učiteľ nemá kvalifikáciu na vyučovanie v špeciálnej triede. Aprobačný predmet učiteľa na ZŠ je len predmet svet práce. Do akej platovej a pracovnej triedy by mal byť zaradený?

Interné predpoklady efektívneho špeciálnopedagogického poradenstva N

Publikované:

Medzi interné predpoklady efektívneho špeciálnopedagogického poradenstva patrí adresné individualizované ciele, dlhodobá pravidelná starostlivosť, odborné poradenstvo a komunikácia, spokojnosť klientov, blízkosť poskytovaných služieb a skorá pomoc.

IVP v triedach pre žiakov s ťažkým alebo hlbokým mentálnym postihnutím A

Publikované: Aktualizované:

Potreby znevýhodnených žiakov sa odlišujú od potrieb ostatných žiakov a  je nevyhnutné zamyslieť sa  nad spôsobmi ich vzdelávania a vzdelávanie riešiť prostriedkami, ktoré sa odlišujú od štandardných. Na zabezpečenie realizácie vzdelávania slúžia individuálne vzdelávacie programy.