Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Umelá inteligencia

Európska koncepcia dôveryhodnej umelej inteligencie N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Politická dohoda Európskeho parlamentu a Rady o akte o umelej inteligencii priniesla nové pravidlá, ktoré sa budú uplatňovať priamo vo všetkých členských štátoch. Základom bude nadčasové vymedzenie umelej inteligencie. Akt EÚ o umelej inteligencii...

Aktivity v skupine s využitím nástrojov umelej inteligencie - biológia, geografia, dejepis, matematika, anglický jazyk N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Tvorba skupinových aktivít s využitím umelej inteligencie prináša nové možnosti a interaktívne prostredie pre formovanie kritického myslenia a predstavivosti žiakov. Cieľom ponúkaných aktivít je rozvíjať rôzne schopnosti a zručnosti žiakov. Aktivi...

Využitie ChatGPT v edukácii N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Napriek tomu, že korene umelej inteligencie siahajú do 50. rokov minulého storočia1, v súčasnosti jej vývoj rýchlo napreduje a nadobúda veľký význam. ChatGPT – jazykový model, ktorý je trénovaný pomocou strojového učenia na základe algoritmu GPT a...

Nástroje umelej inteligencie pre dyslektikov a dysgrafikov N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

V príspevku priblížime využívanie umelej inteligencie pri vzdelávaní žiakov s dyslexiou a dysgrafiou. Všetky aplikácie, ktoré v texte spomíname, sú pre užívateľa zadarmo, ale s istými obmedzeniami. Napriek tomu sú schopné poskytovať plnohodnotný a...

Hry na rozvoj písania bez umelej inteligencie N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Predstavujeme aplikácie, ktoré nevyužívajú umelú inteligenciu, ale môžu byť skvelým trenažérom rozvoja písania. Hry sú vhodné pre mladšie ročníky na prvom stupni ZŠ.

Nástroje strojového učenia v pedagogickej praxi N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Chcete kráčať s dobou? Naučiť sa používať nástroje strojového učenia? V príspevku venujeme pozornosť tomu, čo je tzv. „umelá inteligencia“, na akom princípe funguje a ako rýchlo sa dokáže učiť v porovnaní s človekom. Súčasťou príspevku je aj konkr...

Chatovanie vo vyhľadávači Bing N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Chatovanie vo vyhľadávači Bing ponúka Microsoft Bing search. Bing je vyhľadávací nástroj, ktorý používa umelú inteligenciu a strojové učenie na poskytovanie relevantných výsledkov vyhľadávania s využitím sofistikovaných algoritmov a technológií. 

Kľúčové požiadavky na dôveryhodnú umelú inteligenciu N

Autor/i: -

Umelá inteligencia mení spôsob, akým školy a pedagógovia pracujú a deti sa učia. Využívame ju aj bez toho, aby sme si to uvedomovali (vyhľadávače, preklady jazykov, navigačné aplikácie, online videohry a pod.). Vzhľadom na veľké množstvo údajov po...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Lekárske potvrdenie o chorobe žiaka N

Publikované:

Nárok na pracovné voľno s náhradou mzdy N

Publikované:

Oslobodenie z TV na základ odporúčania lekára N

Publikované:

Otázka: Je všeobecný lekár pre dorast a mládež považovaný za lekára s odbornou spôsobilosťou na výkon špecializovaných činností? A teda môže riaditeľ školy oslobodiť žiaka od TV na základe odporúčania takéhoto lekára?

Uznanie náhradného voľna za čas strávený u lekára N

Publikované:

Učiteľka išla k lekárovi po 2. hodine. Má o tom potvrdenie lekára. Na pracovisko sa už v ten deň nevrátila, 3. hodinu mala podľa rozvrhu voľnú, 4. a 5. hodina bola suplovaná. Tej istej učiteľke o týždeň neskôr vznikli 2 hodiny nadčas zo suplovania, a dodatočne žiada, aby sme tie neskôr vzniknutú nadčasové hodiny uznali ako náhradné voľno namiesto lekárskeho potvrdenia. Môže učiteľka na ospravedlnenie neúčasti použiť neskôr získané nadčasové hodiny?