Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Psychológ, školský psychológ

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Školský psychológ - kompetenčný profil N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

V zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 245/2008 Z. z.“) je definované, že psychologické poradenstvo sa poskytuje deťom, zákonným zástupcom a zamestnancom škôl ...

Skupinová dynamika a jej významom pre sociálne skupiny N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Sociálne skupiny majú nesmierne dôležitý význam pre život každého človeka, a to nielen z pohľadu sociálneho aspektu, ale aj emocionálneho a psychologického. Malú sociálnu skupinu tvoria minimálne dvaja účastníci a najviac 30 až 45. Najbežnejším pr...

Kvalifikácia pre uvádzajúceho zamestnanca školskej psychologičky N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Na základnej škole pôsobí školská špeciálna pedagogička. Druhý rok je zaradená ako pedagogický zamestnanec. Dva roky pôsobila ako školský psychológ s adekvátnym vzdelaním. Minulý školský rok pôsobila ako uvádzajúci zamestnanec pre pedagogického as...

Diagnostikovanie psychickej poruchy a oslobodenie od VP N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Ako má postupovať riaditeľ strednej školy pri žiakovi, ktorému diagnostikovali psychickú poruchu (depresívny typ) s odporúčaním ambulatného odborného lekára – vyučovanie s integráciou žiaka. Žiak je v maturitnom ročníku, avšak záver Správy z diagn...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Pygmalion efekt a jeho mimoriadny význam v školskom procese N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Riadiaci pracovník na akomkoľvek stupni riadenia musí mať ambíciu sebareflexie a následnej sebakorekcie, ale tá je možná len vtedy, ak má záujem správne riadiť akýkoľvek kolektív alebo priamo vyučovací proces. Moc, nástrahy i záludnosti psychologi...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Mániodepresívna psychóza N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Kto si myslí, že je dokonalý, dokonale sa mýli“ W. James Psychózou označujeme taký prejav duševného ochorenia, ktoré mení prežívanie človeka vo vzťahu k okoliu a k sebe samému. Počas psychotického ochorenia dochádza v rôznej miere k zmene všetkýc...

Vysoko efektívne učenie - životné zručnosti N

Autor/i: Mgr. Renáta Brédová

Základnou podmienkou Vysoko efektívneho učenia je vytvorenie atmosféry bez pocitu strachu a ohrozenia. Úsilie pedagóga sa zameriava na rozvoj troch dôležitých oblastí diania v triede: vzťahy, vedenie triedy, pravidlá správania – životné zručnosti.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Výpoveď z nadbytočnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka: V našej ZŠ pracuje učiteľka, ktorá posledných 5 rokov pracuje na skrátený úväzok. Pre potreby kvalifikovanosti má uznaný predmet technika a svet práce. Od šk. roka 2018/2019 zvažujem ukončiť s ňou pracovný pomer. Môžem jej dať výpoveď v zmysle § 63 ods. 1 písm. b) Zákonníka práce z dôvodu organizačnej zmeny (pre nadbytočnosť) aj napriek tomu, že uvedené 3 hodiny budeme učiť nekvalifikovane ako nadúväzkové hodiny a okrem nich budeme učiť ešte ďalších 7 nadúväzkových hodín (mimo aprobácie učiteľky)? Bude sa jednať o organizačnú zmenu, keď jej hodiny nepoužijeme na doplnenie úväzku inej učiteľky, ale budú sa vyučovať ako nadúväzkové? 

Obžalovaný zamestnanec A

Publikované: Aktualizované:

Ako mám postupovať ako riaditeľ základnej školy, ak bol môj zamestnanec obžalovaný. §9, ods.2 zákona č. 317/2009 Z.z. hovorí: "Pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec je povinný oznámiť zamestnávateľovi bez zbytočného odkladu podanie obžaloby na jeho osobu vo veci spáchania úmyselného trestného činu alebo trestného činu spáchaného z nedbanlivosti podľa odseku 1." Pedagogický zamestnanec, ktorý bol obžalovaný zo spáchania úmyselného trestného činu, mi doteraz neoznámil túto skutočnosť. 20. 10. 2016 som poslal obžalovanému informáciu, že je povinný zamestnávateľa o tejto skutočnosti informovať, nakoľko v jeho prípade ide o verejne známu skutočnosť. Odpoveď doteraz neprišla. Kedy mám zamestnancovi zastaviť výkon pedagogickej činnosti? Ako je to s odstupným v prípade, že takýto zamestnanec príde ukončiť pracovný pomer dohodou? Patrí mu odstupné zo 100 % funkčného platu, alebo zo zníženého na 50 %? Prijali sme organizačnú zmenu, je nadbytočný.