Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Diagnostikovanie psychickej poruchy a oslobodenie od VP

Publikované: Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Ako má postupovať riaditeľ strednej školy pri žiakovi, ktorému diagnostikovali psychickú poruchu (depresívny typ) s odporúčaním ambulatného odborného lekára – vyučovanie s integráciou žiaka. Žiak je v maturitnom ročníku, avšak záver Správy z diagnostického vyšetrenia CPPPaP je ukončený konštatovaním, že ťažkosti v učení nemajú charakter ŠVPU. Môže riaditeľ školy žiačke v maturitnom ročníku napriek tomu, že poradenské centrum vyhodnotilo, že jej ťažkosti nemajú charakter ŠVPU, postupovať podľa § 5 odst. 4 písm. c zákona č. 596/2003 Z.z.? Oslobodenie od vyučovacích predmetov, ktoré nemajú vplyv na ukončovanie štúdia žiaka – SJL, AJ, odborné predmety. Žiak a ani odborní lekári nechcú pripustiť individuálny učebný plán. Podľa ich vyjadrení by to malo nepriaznivý vplyv na zdravotný stav žiaka. Žiak kvôli rovnakým problémom mal v 2. polroku školského roka individuálny učebný plán.

Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov upravuje aj formy osobitného spôsobu plnenia školskej dochádzky, medzi ktoré v zmysle § 23 písm. a) patrí aj individuálne vzdelávanie, ktoré sa uskutočňuje bez pravidelnej účasti na vzdelávaní v škole (ďalej len „individuálne vzdelávanie“). O tejto forme vzdelávania rozhoduje riaditeľ školy. Aby však o tejto forme mohol riaditeľ školy rozhodovať, je potrebné, aby o túto formu vzdelávania, v zmysle § 24 ods. 1 školského zákona požiadal školu zákonný zástupca neplnoletého žiaka alebo samotný plnoletý žiak. Žiadosť musí byť písomná. Po jej podaní rozhoduje podľa

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Opatrenia v regionálnom školstve - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania N

Publikované:

Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania určuje smerovanie slovenského školstva na nasledujúcich desať rokov. Dokument tvorí dvanásť čiastkových cieľov  a 106 opatrení. Vyberáme prehľad opatrení v regionálnom školstve, kde nájdeme napríklad znižovanie administratívnej záťaže, zmeny v systéme priamo riadených organizácií, ale aj zmeny v kontinuálnom vzdelávaní a v kariérovom systéme učiteľov. Pozornosť venuje Program aj vypracovaniu modelových školských vzdelávacích programov, skvalitneniu odborného vzdelávania, zavedeniu povinného predprimárneho vzdelávania v materskej škole pre každé dieťa jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky v základnej škole.