Vyhľadávanie v riadení školy

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Ľudské zdroje

Školy v etickom riziku - práca s dôverou, sebaúctou a otvorenosťou v pedagogickom tíme

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Dôležitú úlohu pri ovplyvňovaní etického prostredia školy zohráva manažment školy - riaditelia škôl a bezprostrední riadiaci pracovníci na všetkých úrovniach školy, resp. školského zariadenia. Škola, ktorá sa usiluje znížiť pravdepodobnosť neetick...

Aktívne riešenie šikanovania - právna zodpovednosť organizácie a zamestnanca

Autor/i: JUDr. Martin Biskupič

Aktívne riešenie šikany by malo byť nielen samozrejmosťou, ale zákonnou povinnosťou. Štatutár každej vzdelávacej inštitúcie zodpovedá za vytvorenie vhodných podmienok pre žiakov, zamestnancov, bez prejavov akejkoľvek šikany.

Príčiny zotrvania v tradičnom prístupe k vzdelávaniu

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová, prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Zotrvávanie na klasických prístupoch nesúvisí len s nezáujmom, nevedomosťami, neochotou meniť zaužívané. Na základe štúdia literatúry, skúmania edukácie, ale aj na základe rozhovorov s učiteľmi sme toho názoru, že príčiny spočívajú aj v ich obavác...

Zverejnenie mena sťažujúceho sa zamestnanca

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

Môžem ako riaditeľka školy na pedagogickej porade oznámiť pedagógom menovite osobu, ktorá podala sťažnosť na našu školu, ako zamestnávateľa? Môžem ako riaditeľka školy na pedagogickej porade v priebehu školského roka oznamovať konkrétne mená pedag...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

COVID-19 Depresia - príznaky a rizikové faktory

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Depresia predstavuje duševný stav charakterizovaný pocitmi smútku, skleslosti, vnútorného napätia či nerozhodnosti spolu s útlmom a spomalením duševných a telesných procesov, absenciou záujmov a zníženým sebavedomím. 

COVID-19 Stres a stratégie jeho zvládania

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Stres možno definovať ako istú extrémnu a neobvyklú situáciu, ktorú jednotlivec vníma ako hrozbu a reaguje na ňu zmenou správania. Je to vnútorný stav organizmu, ktorý sa cíti byť ohrozovaný alebo nejaké ohrozenie očakáva a súčasne sa necíti byť d...

COVID-19 Generalizovaná úzkosť

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Prejavuje dlhodobým telesným napätím a obavami, starosťami o konkrétne i všeobecné záležitosti spojené s bežným pracovným či školským životom. Obmedzujúce je zvýšené telesné napätie, znížené prežívanie radosti a spokojnosti a neustála úzkosť, ktor...

Dôvody podania sťažnosti

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

Zákonný zástupca žiaka školy podal písomnú sťažnosť na zamestnanca školy na nerovnocenné hodnotenie známkou v porovnaní s ostatnými spolužiakmi a na nevhodné vyjadrovanie pedagóga voči žiakovi. Sú tieto dôvody podania zákonného zástupcu dôvodmi na...

Zverejnenie mien pedagógov, ktorí si nesplnili pracovné povinnosti

Autor/i: JUDr. Ing. Lucia Pivarníková

Môžem ako riaditeľka školy na pedagogickej porade v priebehu školského roka oznamovať konkrétne mená pedagógov, ktorí si nesplnili svoje povinnosti?

Bezplatný odpovedný servis

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk