Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo duševné zdravie


Ako úzkosť ovplyvňuje pracovný výkon pedagógov

Príspevok sa zameriava na tému úzkosti v pedagogickej práci učiteľa a poskytuje prehľad typov a príznakov úzkosti, ktoré môžu ovplyvniť výkon učiteľa v rôznych oblastiach edukácie a rozhodovania. Článok rozoberá rôzne typy úzkostných porúch, ako s...

Depresia, syndróm chronického klamára a syndróm Alenky v krajine zázrakov

Je pravdou, že duševné zdravie detí i pedagogických zamestnancov sa v čase pandémie sa prejavuje v rôznych podobách, a len postupne sa budeme z tohto zovretia izolácie vyslobodzovať. Nebude to bezproblémové, keďže rastie nápor na psychológov, ktor...

Dunning-Krugerov a haló efekt - deformačné faktory v hodnotení

Úspech a pozitívne hodnotenie riadiacich pracovníkov i samotných zamestnancov závisí od mnohých okolností. Ľudská psychika medziľudských vzťahov interpersonálnej percepcie a interpersonálneho hodnotenia je taká, že účastníci interakcie majú tenden...

Duševné zdravie detí - ADHD a automutilačný syndróm

Jedným z rozširujúcich modulov funkčného vzdelávania vedúcich pedagogických zamestnancov a vedúcich odborných zamestnancov škôl a školských zariadení podľa zákona č. 138/2019 Z. z. je aj modul „Vedenie ľudí v škole alebo v školskom zariadení“. Aj ...

Dynamika skupiny a transakčná analýza ako potenciál pomoci skupine

Po prázdninovom návrate žiakov do škôl nastáva v mnohých triedach dvojitá adjustácia v rovine integrácie do sociálnej skupiny. Predstavuje ju nielen interakcia so slovenskými rovesníkmi, ale aj zvedavosť, potešenie, nadšenie, neistota, obavy z det...

Mládež zranená nepriaznivými zážitkami z detstva

PREVENCIA A SEBAREGULÁCIA V príspevku sa venujeme téme nepriaznivých zážitkov z detstva a ich spracovaniu. Keď sa naše telo zraní, potrebuje sa zahojiť. Keď dieťa zažije traumatickú ranu, ktorá môže byť psychického charakteru a nie je tu nikto, kt...

Narušenie kohézie sociálnych skupín v šlolách

Po návrate detí do interiérov školského prostredia pedagógovia zaznamenávajú zmenu v dynamike fungovania žiakov v triedach. Do integrácie postcovidového syndrómu školstva vstupuje ďalší neočakávaný aspekt, a to nové deti z radov odídencov z Ukraji...

Negatívne sociálno-psychologické javy s vplyvom na výchovu a vzdelávanie žiakov

V súčasnosti naše školstvo zažíva obrovskú zmenu a dôraz sa kladie hlavne na obsahovú stránku vyučovacieho procesu, ktorá sa komplikuje situáciou so zvládaním endemického problému. Je to už pomerne dlhá doba, kedy žiaci absentujú v školských lavic...

Obsedantno-kompulzívny syndróm a fóbie

Duševné ochorenia spôsobujú deťom výrazné problémy, aj keď sú často ťažko rozpoznateľné. Do významnej miery spôsobujú komplikácie v interakciách so spolužiakmi, učiteľmi, s učením, správaním a sústredenosťou, ako aj s kontrolou emócií. Úroveň duše...

Poruchy príjmu potravy

Duševné zdravie zahŕňa emočnú, psychologickú a sociálnu pohodu. Ovplyvňuje myslenie, cítenie a konanie, pomáha pri rozhodovaní, zvládaní záťaže. Mentálne zdravie je dôležité v každej životnej fáze, od detstva až po obdobie sénia. Poruchy duševného...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály