Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky

Kategória: Aktuality

Pripravujeme novú publikáciu

Autor: Mária Ganajová a kol.

Publikácia sprístupuje teoretické poznatky o formatívnom hodnotení, jeho stratégiách, nástrojoch a  možnostiach jeho implementácie do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. Ide o kvalitatívne hodnotenie, ktoré sa chápe ako proces používaný učiteľmi a žiakmi počas výučby zameraný na poskytovanie spätnej väzby a  následné prispôsobenie výučby s cieľom zlepšiť dosahovanie stanovených výsledkov. Prostredníctvom formatívneho hodnotenia sa žiaci naučia hodnotiť sami seba, svojich spolužiakov i skutočnosti okolo seba. To sa ukazuje ako jedna z dôležitých úloh súčasnej i budúcej školy.

Dôvodom vzniku publikácie je aj opakovaná požiadavka analytikov OECD pre oblasť vzdelávania, aby sa do slovenského vzdelávacieho systému zaviedli „prvky formatívneho hodnotenia“, ktoré dokážu zachytiť nielen to, „čo“ a „s akým“ výsledkom sa žiaci učia, ale aj „ako“ sa učia.

Teória je doplnená ukážkami, konkrétnymi nástrojmi a technikami formatívneho hodnotenia a príkladmi z výučby. Obsahom druhej predmetovej časti publikácie sú praktické ukážky stratégií a nástrojov formatívneho hodnotenia na vybrané témy prírodovedných predmetov (biológia, fyzika, chémia), matematiky a informatiky so zreteľom na zdôraznenie ich didaktickej účinnosti.

Publikáciu adresujeme pedagogickej a odbornej verejnosti, učiteľom, budúcim učiteľom, študentom, ale aj rodičom žiakov. Veríme, že bude podnetom pre učiteľov implementovať formatívne hodnotenie do výučby na všetkých stupoch škôl nielen v prírodovedných, ale aj v spoločenskovedných predmetoch.

Eshop - https://obchod.wolterskluwer.sk/sk/formativne-hodnotenie-a-jeho-implementacia-do-vyucby-prirodnych-vied-matematiky-a-informatiky.p5456.html


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov