Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo sociálne znevýhodnenie


Edukácia žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia

Edukácia žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia predstavuje aktuálny problém - preraďovanie žiakov do špeciálnych škôl, nedostatočná školská dochádzka, neuspokojivé vzdelávacie výsledky, ukončenie školskej dochádzky v nižšom ročníku a pod.. ...

Financovanie regionálneho školstva zo štátneho rozpočtu

Príspevok je venovaný financovaniu regionálneho školstva zo štátneho rozpočtu. Autorka poukáže na zmeny, ktoré nadobudli účinnosť 1. septembra 2018 a na ich aplikáciu v riadiacej praxi a upozorní na zmeny, ktoré nadobudnú účinnosť 1. januára 2019.

Integrácia žiakov v základnej škole (1.)

Rýchle zmeny v našej spoločnosti sa odrážajú aj vo zvyšovaní počtu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Súčasne prinášajú významné posuny aj v názoroch na starostlivosť o týchto žiakov. Rastie počet žiakov, ktorí majú edukačné pr...

Práca školského sociálneho pedagóga so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia

Príspevok poukazuje na potrebu pôsobenia sociálneho pedagóga v školách. Osobitne sa zameriava na žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia so zreteľom na rómskych žiakov. V príspevku je predstavený projekt PRINED, prostredníctvom...

Práca triedneho učiteľa s "problémovými žiakmi" a spolupráca s ich rodičmi

V príspevku sa venujeme práci triedneho učiteľa s problémovými žiakmi a vytváraniu spolupracujúceho prostredia s rodičmi týchto žiakov. Opíšeme si situácie, ktoré si vyžiadajú zásah riaditeľa školy. Definujeme metódy a formy práce s triednou skupi...

Proces inklúzie marginalizovaných rómskych komunít na Slovensku

Dlho pripravovaný projekt „Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“, ktorého cieľom bolo vytvoriť vhodné podmienky pre intenzívnejší, cieľavedomejší a komplexnejší prístup k inklúzií žiakov zo sociálne ...

Správa o stave vytvárania podmienok inkluzívneho vzdelávania pre žiako zo sociálne znevýhodneného prostredia

Zisťovanie stavu vytvárania podmienok inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia (ďalej SZP) sa realizovalo v 55 základných školách (ďalej ZŠ), z nich bolo 51 štátnych a 4 cirkevné. S vyučovacím jazykom slovenským bo...

Správa o stave vytvárania podmienok inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia v šk. roku 2012/2013 (2.)

Stav a úroveň výchovy a vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia (ďalej „SZP“) sa sledovali v priebehu komplexných inšpekcií v 86 základných školách (ďalej „ZŠ“). Z nich v 44 subjektoch sa úloha neplnila – 8 škôl bolo zriadených v ...

Špecifiká rómskych detí vo vzdelávacom systéme

V článku sa zamýšľame nad otázkou, aký nebezpečný a intenzívny je tabuizovaný rómsky rasizmus. Popisujeme faktory, ktoré sa zásadným spôsobom premietajú do pedagogického prostredia, a ktoré má škola šancu v rámci výchovných procesov aspoň čiastočn...

Vzdelávanie detí zo sociálne vylúčeného prostredia

Eleonóra Liptáková, učiteľka z Dobšinej, ktorá spolu so svojou kolegyňou Erikou Polgáriovou našli odvahu otvoreným listom poukázať na problémy vzdelávania detí zo sociálne vylúčeného prostredia. Opis situácie bol ich zúfalým volaním o pomoc a upoz...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály