Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Ako ďalej...?!

Dátum: Rubrika: Editoriál Zo seriálu: Editorial

Školský rok 2013/2014, mimo bežných školských činností, začína aj očakávaniami o zmenách v školstve. Začína obavami, či navrhované zmeny prinesú pozitívne výsledky, začína aj nervozitou z orientácie, čo platí a čo neplatí v rámci legislatívy, v obsahu vzdelávania, v organizácii a vzdelávaní pedagógov. Aj keď väčšina diskusií sa sústreďuje na finančné otázky, najmä zásluhou „starých“ aj „nových“ odborových organizácií, ale aj zväzov a rozličných združení či mimovládnych organizácii, akosi sa zabúda na iné oblasti a podstatné problémy výchovy a vzdelávania.

Jednou z nich je diskusia o celkovom stave školstva na Slovensku – „Správa o stave školstva“, ktorá bola zverejnená v apríli 2013. Závery z diskusií má minister školstva predložiť vláde a parlamentu. Diskusia sa netýka len škôl a učiteľov, ale aj zriaďovateľov, odborárov, ZMOS-u, v podstate každého, aj rodičov, ako dôležitých „hráčov“ v systéme školstva. Diskusia ako súčasť manažérskej politiky je veľmi cenným poznaním, najmä keď sú ohlásené dosť výrazne zmeny v školskom systéme, aj v jeho riadení, napr. vstup ministerstva vnútra do školstva. Jedno zo silných očakávaní sa týka práve toho, čo predloží ministerstvo školstva do vlády a parlamentu.

Akosi bokom, bez publicity a širšej diskusie, bol trojpartite (štvorpartite) 11. júla 2013 predložený aj materiál pod názvom: „Odpočet plnenia programu Milénium a následných koncepčných dokumentov pre oblasť regionálneho školstva“, vypracovaný vo februári tohto roku. V jeho závere sa uvádza, že doteraz nebol realizovaný komplexný odpočet plnenia programu Milénia, aj keď uznesenie vlády SR č. 1193 z 19. decembra 2001 ukladalo ministrovi školstva v každom nepárnom roku počnúc rokom 2003 predkladať na rokovanie vlády hodnotenie realizácie projektu Milénium. Pripomíname, že Milénium bolo schválené vládou v roku 2001, parlamentom v roku 2002 a reforma bola projektovaná na 10 – 15 rokov. V „odpočte“ sa konštatuje, že niektoré úlohy sa nepodarilo splniť, napr. vypracovanie koncepcie informatizácie základného školstva, profesiogram pre výber vhodných uchádzačov na učiteľské povolanie, spustenie informačného systému a zabezpečenie výskumu pre potreby pedagogickej praxe. Termíny realizácie dlhodobých úloh, ako konštatuje spom

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály