Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo riaditeľ


Vnútorné predpisy pre školy a školské zariadenia

V článku sa zameriame na oblasť vnútorných predpisov škôl a školských zariadení. Vnútorné predpisy spolu s rozhodnutiami štatutárneho orgánu školy a školského zariadenia sú definované ako vnútorné riadiace akty školy a školského zariadenia. Tvorba...

Funkčné vzdelávanie podľa zákona č. 138/2019 Z. z. a prechodné ustanovenia

Funkčné vzdelávanie vedúcich pedagogických a vedúcich odborných zamestnancov upravuje § 47 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 138/2019 Z. z.“).

Nový školský rok s aktuálnymi témami

Nový školský rok zvykne byť spojený s predsavzatiami. Riaditeľ školy sa zhlboka nadýchne, pripraví sa na množstvo administratívnych úkonov, ktoré súvisia s manažovaním školy, školského zariadenia. Jeho úloha však nekončí pri riešení personálnych o...

Preberanie a odovzdávanie funkcie riaditeľa školy

V článku sa venujeme aktuálnej téme, ktorá súvisí s odovzdávaním a preberaním funkcie riaditeľa školy. Podnetom k odovzdaniu a preberaniu funkcie je ukončenie funkčného obdobia riaditeľa školy, ktoré môže nastať uplynutím jeho funkčného obdobia, j...

Dobré vzťahy a skrytý potenciál školy

„Najdôležitejšou rovinou, ktorá výrazne ovplyvňuje kvalitu škôl, je úroveň vzťahov. Identifikovanie vnútorných vzťahov medzi jednotlivými aktérmi, príčiny a následná otvorená, konštruktívna komunikácia a diskusia je najväčším skrytým potenciálom š...

Rada školy a jej spolupráca s riaditeľom školy

Rada školy je orgánom školskej samosprávy na základe § 2 zákona č. 596/2003 Z. z.  o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 596/2003 Z. z.“). Podrob...

Dôležitosť spätnej väzby v procese riadenia školy

Správne riadiť svojich zamestnancov dokáže len ten, kto je integrovanou osobnosťou, kto je ochotný vyjsť v ústrety svojim spolupracovníkom. Kto chce viesť druhých, mal by byť schopný vcítiť sa do nich, premýšľať o tom, ako ich motivovať a povzbudz...

R. Brédová - Využiť naplno potenciál žiakov je veľmi užitočné

Mgr. Renáta Brédová, ZŠ Park Angelinum, Košice Vyštudovala Pedagogickú fakultu UPJŠ v Prešove. Je lektorkou vzdelávania pedagógov a pracovníkov s deťmi a mládežou pre  Vysokoefektívne učenie (VEU) Asociácie S. Kovalikovej, spolupracuje s Nadáciou ...

Ľ. Jägrová - Základom spolupráce rodiča a učiteľa je vzájomná dôvera

Je riaditeľkou Špeciálnej základnej školy na Karpatskej ulici v Bratislave, kde sa venuje žiakom s mentálnym hendikepom, ale dlhé roky sa venovala aj sluchovo postihnutým deťom, najskôr ako vychovávateľka, potom ako učiteľka a riaditeľka školy. Je...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály