Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo metódy vyučovania


Konštruktivistické prístupy v edukácii

Konštruktivizmus nie je samostatnou koncepciou edukácie. Pojmom konštruktivizmus sa charakterizuje edukácia, v ktorej sa kladie dôraz na „konštruovanie vedomostí samotným žiakom“ za pomoci učiteľa. Konštruktivizmus sa datuje do 20. storočia, v kto...

Možnosti využitia skupinovej práce žiakov vo výchove a vzdelávaní

Článok nadväzuje na príspevok Skupinové učenie vo vyučovacom procese uverejnený v Manažmente školy v praxi č. 3/2019 a zameriava sa na ďalšie aspekty, ktoré sa so skupinovým vyučovaním vyučovaním spájajú. Opisuje námety na využitie metód skupinove...

Inovatívne metódy vo vzdelávaní mentálne postihnutých

Spojená škola internátna Kremnica zorganizovala odborný seminár pod názvom „Inovatívne metódy vo vzdelávaní mentálne postihnutých“, ktorý sa uskutočnil 20. 10. 2017. Odborným garantom bola Pedagogická fakulta Univerzity Komenského Bratislava, v za...

Uplatňovanie vybraných aktívnych metód vzdelávania v pedagogickom procese vo formálnom vzdelávaní

Rastúce požiadavky na zamestnancov a absolventov škôl si vyžadujú uplatňovanie metód vzdelávania, ktoré žiaka/študenta stavajú do aktívnej roly pri samotnom vzdelávaní. Žiak/študent sa nemôže lenniečo naučiť, dôležité je problematiku si osvojiť, d...

Učebné štýly žiakov stredných škôl (1.)

K individuálnej osobitosti jednotlivca patria aj jeho vlastné postupy pri učení. Štýly učenia žiakov patria k významným faktorom, ktoré ovplyvňujú výsledok procesu vyučovania. Vďaka ich poznaniu môže učiteľ v rámci vyučovacieho procesu voliť také ...

Metódy a techniky v práci školského psychológa

V príspevku sa venujeme najčastejšie používaným metódam a technikám v práci školského psychológa. Opíšeme pozorovanie ako najprirodzenejšiu metódu poznávania vzťahov medzi žiakmi v triede z hľadiska priestoru, predmetu, procesu a štruktúry pozorov...

Aktivizujúce metódy a zážitkové učenie v predprimárnom vzdelávaní

Príspevok je venovaný environmentálnym aktivitám v edukačnom  procese v predprimárnom vzdelávaní.Zameriava sa na klasifikáciu aktivizujúcich metód a metód zážitkového učenia sa všeobecne a ich stručnú charakteristiku. Poukazuje na metódy, ktoré je...

Dopravná výchova v materskej škole - súbor aktivít

Najvyšším kurikulárnym dokumentom predprimárneho vzdelávania je štátny vzdelávací program. Téma dopravnej výchovy by sa mala prelínať celým školským vzdelávacím programom a mala by byť zaradená do každodenných činností detí. V príspevku ponúkame v...

Psychologický pohľad na inovačné a riadiace trendy v edukačnom procese

Najväčšia hodnota, ktorú škola poskytuje, je kvalita učiteľov. Kvalita a flexibilita je vo vyučovacom procese hybnou silou, ktorá udáva smer, razanciu, zmysluplnosť rozvoja spoločnosti. Učiteľ v modernom vzdelávacom procese predstavuje rolu manažé...

Psychologická príprava pedagógov v praxi

Cieľom psychologickej prípravy by malo byť rozvíjanie „naučiteľných“ psychologických spôsobilostí a spoznávanie vlastného pedagogického „EGA“, reflektovanie vlastných dispozícií, vlastností a schopností, ktoré sú pre učiteľskú profesiu dôležité.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály