Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo kvalita


TQM - Komplexné manažérstvo kvality v školskom prostredí

V odbornej literatúre sa uvádza, že zákazníkom školy sú žiaci, rodičia a ďalšie zainteresované strany. Učitelia sú vykonávatelia služieb pre zákazníkov. Ak má byť služba pre zákazníkov výborná, aby bol zákazník spokojný a vracal sa, práve vykonáva...

Dobré vzťahy a skrytý potenciál školy

„Najdôležitejšou rovinou, ktorá výrazne ovplyvňuje kvalitu škôl, je úroveň vzťahov. Identifikovanie vnútorných vzťahov medzi jednotlivými aktérmi, príčiny a následná otvorená, konštruktívna komunikácia a diskusia je najväčším skrytým potenciálom š...

Generalizovaná úzkosť, Tourettov syndróm a automutilácia v školskej praxi

Duševná alebo psychická porucha je označenie pre výrazný odklon od spôsobu vnímania a správania psychicky zdravého jedinca. Prejavuje sa poruchami v oblasti duševného diania alebo telesnými príznakmi, ktoré sú zapríčinené psychickými činiteľmi. Du...

Kolegiálna evalvácia – výzvy pre rozvoj kvality školy a učiteľa

Príspevok je zameraný na jednu z inovatívnych foriem evalvácie školy – kolegiálnu evalváciu. Sú v ňom vysvetlené všetky súvisiace pojmy: evalvácia, autoevalvácia, kolegiálna evalvácia. Venujeme sa najmä procesu kolegiálnej evalvácie a faktorom,kto...

UČIACE SA SLOVENSKO - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania

Výber z programu zameraný na regionálne školstvo V marci bol zverejnený návrh Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania – Učiace sa Slovensko. Strategické ciele pre regionálne školstvo sú definované takto: efektívne fungujúce regionálne ško...

Autoevalváciou materskej školy k zvyšovaniu jej kvality

Slovenské školy riešia v poslednom období rôznorodé problémy. Jedným z nich je aj problém merania a riadenia kvality školy, s ktorým úzko súvisí otázka jej externej a internej evalvácie. Predprimárne vzdelávanie na Slovensku akceptuje a zachytáva ...

Formatívne hodnotenie kompetencií žiakov v kontexte ISCED 1 (2.)

Štúdia nadväzuje na teoretické východiská a pragmatické zdôvodnenia potreby využívania inovovaných prístupov k hodnoteniu žiakov na primárnom stupni vzdelávania, ktoré boli uverejnené v predchádzajúcom čísle. Prezentuje možnosti rozvíjajúceho hodn...

...na prahu nového školského roka

Leto sa prehuplo do svojej záverečnej fázy, čo vždy znamená aj koniec „veľkých“ prázdnin. Letnú bezstarostnosť tak vystrieda každoročne sa opakujúci kolotoč úloh a povinností ako pre žiakov a študentov, tak aj pre učiteľov.

Pohľad na možnosti kvalitného riadenia škôl

Školy predstavujú centrum vzdelávacích systémov. Tvoria pilier pre budúcnosť spoločnosti. Sú dôležité pre prosperitu každého štátu EÚ. Kvalita školstva vo významnej miere závisí od schopnosti pedagógov implementovať poznatky a vedomostí pre budúce...

Ako neprísť o kvalitného učiteľa...

„Tento môj učiteľ je fajn. Vie pohotovo reagovať na zmeny, ktoré prináša doba. Je výborným odborníkom v predmete, ale aj zručným metodikom. Deti ho zbožňujú, je pre ne prirodzenou autoritou. Vie si vybudovať rešpekt. Je náročný, ale spravodlivý a ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály