Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo riadenie škôl


Ľ. Jägrová - Základom spolupráce rodiča a učiteľa je vzájomná dôvera

Je riaditeľkou Špeciálnej základnej školy na Karpatskej ulici v Bratislave, kde sa venuje žiakom s mentálnym hendikepom, ale dlhé roky sa venovala aj sluchovo postihnutým deťom, najskôr ako vychovávateľka, potom ako učiteľka a riaditeľka školy. Je...

Nové výzvy v oblasti výberu riaditeľov škôl (1.)

Článok prináša aktuálny pohľad na výberové konania riaditeľov škôl na Slovensku prostredníctvom inovovaných interpretácií legislatívy a zistení vlastného prieskumu (získaných štatistickou analýzou dát v rámci zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom p...

Podstata tímov v školskom prostredí

Medzi tímami, skupinami či kolektívmi na pracoviskách existujú rozdiely v určitých znakoch. Efektívne a vyspelé tímy stavajú na rovnováhe cieľov, úloh a možností ich dosiahnutia a na kompetenciách svojich členov. V školách môžu pôsobiť formálne i ...

Pohľad na možnosti kvalitného riadenia škôl

Školy predstavujú centrum vzdelávacích systémov. Tvoria pilier pre budúcnosť spoločnosti. Sú dôležité pre prosperitu každého štátu EÚ. Kvalita školstva vo významnej miere závisí od schopnosti pedagógov implementovať poznatky a vedomostí pre budúce...

Prezentačné zručnosti a ich význam v kvalite riadenia

Inovácie v rámci sociálnej komunikácie predstavujú nové, moderné a zaujímavejšie podnety zavádzané priamo do vyučovacieho procesu. Postgraduálne edukačné aktivity majú za cieľ zvyšovať efektívnosť komunikácie. Edukácia v rámci prezentačných zručno...

Rola riaditeľa školy v kontexte suportivity

Psychická záťaž učiteľov a podpora vedenia školy. Nachádzame sa v období, keď demokracia priniesla do škôl nové možnosti, ale aj množstvo dynamických zmien. Niektoré sa týkajú zabezpečenia financií, mnohé súvisia s bojom o vyhovujúce priestory. Pr...

Strategické riadenie školy

Nová legislatíva so sebou prináša čoraz viac autonómie pre školy. Tá je vnímaná zo strany väčšej slobody pozitívne, avšak z druhej strany – zo strany zodpovednosti, až tak pozitívne vnímaná nie je. Školy sa stále utiekajú k nejakým dokumentom, kto...

Strategické riadenie školy - identifikácia hodnôt školy (2.)

Nová legislatíva so sebou prináša čoraz viac autonómie pre školy. Tá je vnímaná zo strany väčšej slobody pozitívne, avšak z druhej strany – zo strany zodpovednosti, až tak pozitívne vnímaná nie je. Školy sa stále utiekajú k nejakým dokumentom, kto...

Strategické riadenie školy (3.)

V predchádzajúcich častiach sme skončili vypracovaním analýz, ktorých výsledky budeme používať k formulácii strategických cieľov. Keďže v našom prípade ide o školu, mali by sme do úvahy vziať aj pedagogické dokumenty, z ktorých vychádza „hlavný bi...

To, čo mojich učiteľov ťaží, nesmie ostať nevypovedané

Základná škola na Majerníkovej ulici v Bratislave bola otvorená v septembri 1993. V júni 1995 škola dostala čestný názov Základná škola Alexandra Dubčeka. V júni 2015 sa stal jej riaditeľom PaedDr. Pavol Bernáth, ktorý pôsobil na tejto škole ako u...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály