Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo klíma školy


Stres - sprievodca životom

V ostatných rokoch sa často frekventovaným pojmom stal pojem „stres“, hovoríme o ňom vo vzťahu k pracovným povinnostiam, ale spájame ho aj s každodenným „uponáhľaným životom“. stresové situácie sú istou konfrontáciou našich schopností, možností, p...

Agresívne správanie žiakov voči učiteľom

Nárast sociálno-patologických javov na Slovensku u dospelých v transformačnom období sa prejavil aj v náraste problémového správania detí a mládeže. V základných a stredných školách narastá agresívne správanie, vrátane šikanovania a kyberšikanovan...

Podstata tímov v školskom prostredí

Medzi tímami, skupinami či kolektívmi na pracoviskách existujú rozdiely v určitých znakoch. Efektívne a vyspelé tímy stavajú na rovnováhe cieľov, úloh a možností ich dosiahnutia a na kompetenciách svojich členov. V školách môžu pôsobiť formálne i ...

Kultúra prostredia v materskej škole (1.)

Článok prináša teoretické poznatky z oblasti kultúry najprv vo všeobecnosti. Následne rozpracováva tému so zameraním na kultúru školského prostredia. Jedna kapitola sa venuje kultúre materskej školy. Dotýka sa aj faktorov, ktoré ju ovplyvňujú. Roz...

Pomenovanie školskej reality určuje kvalitu vzťahov

Riešenie konfliktov v školskom prostredí prostredníctvom mediácie predpokladá vytvorenie atmosféry pre jej prijatie. Úprimnosť pomenovania školskej reality aj v otázkach kvality medziľudských vzťahov na pracovisku je základom pre realizáciu opatre...

Vzdelávanie detí zo sociálne vylúčeného prostredia

Eleonóra Liptáková, učiteľka z Dobšinej, ktorá spolu so svojou kolegyňou Erikou Polgáriovou našli odvahu otvoreným listom poukázať na problémy vzdelávania detí zo sociálne vylúčeného prostredia. Opis situácie bol ich zúfalým volaním o pomoc a upoz...

Klíma školy - významný faktor rozvoja osobnosti učiteľa a žiaka

„Dospel som k desivému záveru. Som rozhodujúcim činiteľom v triede. Mojím ­osobným prístupom vytváram klímu. Mojou ­každodennou náladou v nej vytváram ­atmosféru. Ako učiteľ mám obrovskú silu urobiť ­život dieťaťa ­nešťastným ­alebo radostným. Môž...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály