Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo metódy vyučovania


Aplikácia poznatkov neurodidaktiky vo vyučovaní histórie (2.)

V druhej časti príspevku si predstavíme ukážky myšlienkového mapovania dejepisného učiva. V praktickej časti sa zameriavame na schémy a tabuľky, ktoré chápeme ako stále a užitočné pomôcky hlavne pri sledovaní významov historických udalostí vo vyme...

Integrované tematické vyučovanie

V literatúre sa často píše, že metódy, ktorými pracujú učitelia, ­patria do repertoáru vyučovacích metód minulých rokov. Pretrvávajúce vyučovacie metódy zamestnávajú viac učiteľa ako žiakov. Hoci tento pohľad na vyučovanie nemôžeme rozumieť doslov...

Interpretácia projektívnej kresby postavy

V KONTEXTE POSUDZOVANIA OSOBNOSTI DIEŤAŤA Existuje množstvo diagnostických nástrojov, ktorých využitie pomáha psychológom a pedagógom zistiť, ako je dieťa pripravené zvládať náročné požiadavky školy. Význam využitia týchto nástrojov rastie v obdo...

Ľudová pieseň vo vyučovacom procese

V príspevku sa venujeme ľúbostnej piesni, ktorá širokospektrálne odzrkadľuje život ľudí a dobové kontexty, ktoré formovali jej prejav a boli vyjadrením každodennej reality. Zameriame sa na obrazy životných situácií ženy v patriarchálnej spoločnost...

Práca žiakov v skupine – odporúčania z praxe

Práca žiakov v skupinách je dôležitá pre zdieľanie skúseností, komunikovanie názorov, reflexiu, aj sebareflexiu. Ponúkame odporúčania pre prácu žiakov v skupinách.

Rozvíjame spoluprácu na hodinách prírodovedy

Jedným z významných faktorov formujúcich osobnosť človeka je sociálne prostredie, ktorého je súčasťou. Pri súčasných spoločenských pomeroch sa v posledných desaťročiach značne oslabil pozitívny formatívny potenciál. Keď sa opýtame detí prečo vlast...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk