Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Učiteľ


Učiteľ a výchova k zdraviu v kurikule školy

INTEGRÁCIA TÉM ZDRAVIA DO EDUKAČNÉHO PROCESU V súčasnom vzdelávacom systéme zohráva zdravie jednu z kľúčových úloh, a preto musí byť výchova k zdraviu neoddeliteľnou súčasťou školských kurikúl. Uvedená výchova má byť systematicky integrovaná do ce...

Rovesnícke učenie v kontexte 1. cyklu

KAŽDÝ ŽIAK MÔŽE BYŤ UČITEĽOM  V súčasnosti sa v médiách, ale aj školských kabinetoch čoraz viac rozoberá problematika pripravovanej reformy školstva, zavádzania cyklov, nových vyučovacích metód a techník. Zatiaľ čo jedna skupina zmeny privítala s ...

Zásady podporujúce efektívnosť vyučovania

INŠPIRATÍVNY UČITEĽ  Príspevok nadväzuje na „Faktory ovplyvňujúce efektívnosť vyučovania“ uverejnený v Didaktika č. 1/2025. Vyučovacie zásady sú kľúčové pre efektívne vzdelávanie a podliehajú neustálej inovácii. Moderné prístupy zahŕňajú cieľovú o...

CHatGPT a jeho využitie pri tvorbe úloh pre sumatívne hodnotenie v chémii

Tento príspevok je v poradí druhým zo série príspevkov venovaných využitiu nástroja ChatGPT v práci učiteľa chémie. Je zameraný na možnosti využitia ChatGPT pri sumatívnom hodnotení žiakov s dôrazom na tvorbu rôznych foriem úloh podľa Bloomovej ta...

Priama výučba (DI) Siegfrieda Engelmanna

Diskusia o efektívnosti pedagogických prístupov často favorizuje konštruktivizmus pred tradičnými metódami, ako je učenie sa naspamäť. Článok analyzuje, či tieto metódy skutočne znižujú motiváciu, alebo sú len podceňované. Empirické dôkazy Siegfri...

Spoločné stretnutia detí, rodičov a učiteľov

REŠPEKTUJÚCA A NENÁSILNÁ KOMUNIKÁCIA Spoločné stretnutia detí, rodičov a učiteľov sú dôležitou súčasťou vzdelávacieho procesu, kde sa vytvára priestor na vzájomnú komunikáciu a spoluprácu medzi všetkými zainteresovanými stranami. Tieto stretnutia...

Didaktická práca učiteľa a pravidlá v školskom prostredí

V príspevku sa venujeme problematike pravidiel v školskom prostredí z pohľadu didaktickej práce učiteľa. Prezentujeme východiská, ako pracovať s pravidlami zo strany pedagogického alebo odborného zamestnanca školy, resp. školského zariadenia. Rozo...

Pedagogická prax v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov a sebareflexia učiteľa

Pedagogická prax zaujíma v pregraduálnej príprave učiteľov dôležité postavenie. Je pomyselným mostom medzi teoretickou a praktickou prípravou. Nácvik v modelových situáciách realizovaný počas teoretickej prípravy vo vysokoškolskom štúdiu nie je po...

Odborno-didaktická pripravenosť absolventov učiteľstva na výkon povolania v praxi

Kvalitná pregraduálna príprava budúcich učiteľov je predpokladom a podmienkou odbornej dimenzie profesionality. Jednou z najdiskutovanejších tém v oblasti manažovania vyučovacieho procesu sú odborno-didaktické kompetencie. Z kompetencií predstaven...

Autorita učiteľa v intenciách vybraných pedagogických koncepcií

Autorita ako výrazný dynamizujúci element sa objavuje azda vo všetkých oblastiach nášho každodenného života, či už ide o rodinu, školu, pracovné prostredie. Život bez autority je nepredstaviteľný. Ona určuje spoločenský život v právnom štáte, v ro...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály