Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo historia


Aplikácia poznatkov neurodidaktiky vo vyučovaní histórie (1.)

V príspevku sa venujeme aplikácii poznatkov neurodidaktiky vo vyučovaní dejepisu. Vychádzame zo zistení širších empirických výskumov a priebežných sond do vyučovacieho procesu na školách v slovenskom i stredoeurópskom priestore. Zároveň sa opieram...

Autorita učiteľa v intenciách vybraných pedagogických koncepcií

Autorita ako výrazný dynamizujúci element sa objavuje azda vo všetkých oblastiach nášho každodenného života, či už ide o rodinu, školu, pracovné prostredie. Život bez autority je nepredstaviteľný. Ona určuje spoločenský život v právnom štáte, v ro...

Mária Terézia a jej reforma školstva

V príspevku prezentujeme Máriu Teréziu a jej tereziánske reformy zamerané na oblasť školstva. Opíšeme ciele školskej reformy, ako aj hlavnú pozornosť panovníčky, ktorá bola zameraná na zmenu stavu národného školstva. Rozoberáme tiež princípy, zása...

Reformná pedagogika 30. rokov 20. storočia na Slovensku

Reformy školstva sú prirodzenou súčasťou zmien, ktoré si pýta každá doba. Niektoré z nich, hoci majú skoro 100 rokov, stoja za povšimnutie aj v dnešných reformných časoch. V príspevku sa venujeme reformným snahám 30. rokov na Slovensku. Opíšeme re...

ÚPN vydal príručku pre školy – Politické procesy na Slovensku v rokoch 1948 – 1954

Cieľom je objasniť najmä študentom historické súvislosti udalostí po roku 1948, ktoré sa spájali s organizovaním politických procesov na Slovensku.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk