Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Sebapoznanie a sebareflexia - príklady z praxe

Dátum: Rubrika: Príklad z praxe

Predstavme si, že sme začínajúcimi učiteľmi. Prídeme do triedy, nervózne sa predstavíme a začneme učiť. Hodina ide podľa plánu, kým nastane konflikt medzi dvoma žiakmi. Snažíme sa ich upokojiť, no žiaci vôbec nereagujú, na hádku sa zamerajú všetky oči v triede. Odrazu sme zabudli všetky stratégie na zvládnutie konfliktu a v panike začneme po žiakoch kričať, aby sa ukľudnili. Hodina sa nám vymkne spod kontroly. Uvádzajúci učiteľ nám navrhne, aby sme si po vyučovaní dali stretnutie, na ktorom prebehne rozbor vyučovacej hodiny.

Rozdiel medzi spätnou väzbou a reflexiou

V prípade, že uvádzajúci učiteľ zvolí na stretnutí po vyučovaní rozbor hodiny formou spätnej väzby, bude hovoriť o silných a slabých momentoch vyučovacej hodiny z jeho pohľadu. Zhodnotí, kde sme urobili chybu a navrhne, čo by sme mali zmeniť. Ak sa rozhodne pre rozbor hodiny formou reflexie, kladie veľa otázok nám. Pýta sa nás, kde máme pocit, že sa to pokazilo, kde máme pocit, že sme to zvládli dobre, čo by sme v prípade rovnakej situácie nabudúce mohli urobiť inak a pod. Rozdiel medzi spätnou väzbou a reflexiou je vo forme hodnotenia. Pri spätnej väzbe sa kladie dôraz na subjektívne vnímanie správania alebo konania druhého človeka, pri reflexii dbáme na použitie otvorených otázok, na ktoré si druhý hľadá odpovede skôr sám. Zaradením pravidelnej refl

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk