Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Štyri rozmery vzdelávania ako východisko k tvorbe kurikula

Dátum: Autor/i: doc. RNDr. Mária Ganajová, CSc. , doc. RNDr. Marián Kireš, PhD. Rubrika: Metodika, obsah vzdelávania

Príspevok pojednáva o jednom z renomovaných prístupov k tvorbe kurikula vychádzajúcom z nosných myšlienok Centra pre inováciu kurikula (CCR – Center for Curicullum Redesign, 2021). Východiskom je štvorrozmerný rámec vzdelávania vymedzujúci oblasti, v ktorých môžu pedagógovia, tvorcovia osnov, vzdelávacích politík a študenti určiť, čo by mali vo vzdelávaní dosiahnuť z pohľadu svojho uplatnenia sa v budúcnosti. Za základné rozmery kurikula sú považované: vedomosti (čo vedieť a čomu porozumieť), zručnosti (ako použiť to, čo vieme), charakter (ako sa správať a angažovať vo svete) a meta-učenie (ako reflektovať a prispôsobovať sa). Jednotlivé oblasti treba cielene implementovať v rámci modelových vzdelávacích programov.

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk