Vyhľadávanie v online časopise
Vyhľadávanie
Výsledky vyhľadávania
Online časopis
Psychologický pohľad na inovačné a riadiace trendy v edukačnom procese
Rubrika: Ľudské zdroje Vydanie: 10/2015
Najväčšia hodnota, ktorú škola poskytuje, je kvalita učiteľov. Kvalita a flexibilita je vo vyučovacom procese hybnou silou, ktorá udáva smer, razanciu, zmysluplnosť rozvoja spoločnosti. Učiteľ v modernom vzdelávacom procese predstavuje rolu manažéra, facilitátora, stratéga, konzultanta a prostredníc
Online časopis
Psychologická príprava pedagógov v praxi
Rubrika: Vzdelávanie Vydanie: 5/2017
Cieľom psychologickej prípravy by malo byť rozvíjanie „naučiteľných“ psychologických spôsobilostí a spoznávanie vlastného pedagogického „EGA“, reflektovanie vlastných dispozícií, vlastností a schopností, ktoré sú pre učiteľskú profesiu dôležité.
Online časopis
Aktuálne problémy komunikácie v školskom prostredí
V súčasnosti sa potvrdzuje skutočnosť, že ani najdokonalejšie učebné osnovy na akomkoľvek stupni školského vzdelávania, ani metodicky kvalitne spracované učebnice nemajú význam, ak ich „neoživí“ osobnosť učiteľa, jeho komunikačný a profesionálny esprit, pedagogický takt a zanietenie pre prácu. Klasi
Online časopis
Téma: Osobitný spôsob plnenia povinnej školskej dochádzky
Rubrika: Legislatíva Vydanie: 5/2016
Školský zákon upravuje niekoľko osobitných spôsobov plnenia školskej dochádzky, ako je napríklad individuálne vzdelávanie, vzdelávanie podľa individuálneho učebného plánu a ďalšie.
Online časopis
Videohry a teória flow v pozornosti manažmentu škôl
Videohry sú súčasťou kultúry už dlhú dobu. Slovenský vzdelávací systém na ne však vôbec nereaguje, dokonca sa ich obáva. Prečo by ale mali byť v „hľadáčiku“ pedagógov a riaditeľov škôl? Videohry majú v sebe obrovský potenciál byť motivačným nástrojom podporujúcim učenie. V niektorých prípadoch dokon
Online časopis
Pomenovanie školskej reality určuje kvalitu vzťahov
Rubrika: Ľudské zdroje Zo seriálu: Školská a rovesnícka mediácia Vydanie: 6/2013
Riešenie konfliktov v školskom prostredí prostredníctvom mediácie predpokladá vytvorenie atmosféry pre jej prijatie. Úprimnosť pomenovania školskej reality aj v otázkach kvality medziľudských vzťahov na pracovisku je základom pre realizáciu opatrení. Proces zmien chápania podmienok danej školy v súv
Online časopis
Špeciálnopedagogické poradenstvo (1.)
Rubrika: Súčasné trendy Zo seriálu: Špecialnopedagogické poradenstvo Vydanie: 6/2016
Špeciálnopedagogické poradenstvo ako súčasť špeciálnej pedagogiky sa vyvinulo na základe potreby humanisticky orientovanej špeciálnej pedagogiky zabezpečiť odbornú podporu pre klientov so špeciálnymi edukačnými potrebami, ako aj pre ich rodičov a pedagógov a v neposlednom rade aj pre osvetu širokej
Online časopis
Adaptačné vzdelávanie v podmienkach školy (1.)
Rubrika: Vzdelávanie Zo seriálu: Adaptácia začínajúceho učiteľa ako súčasť personálnej práce v škole Vydanie: 2/2021
Zmeny v školstve a legislatíva definujú smerovanie rozvoja profesionality pedagógov. Ich profesijný rozvoj je zabezpečený vzdelávaním, ktoré je súčasťou celoživotného vzdelávania zamestnancov. Pozícia učiteľa v etape vstupu do praxe je označovaná termínom začínajúci pedagogický zamestnanec. Veľmi dô
Online časopis
Možnosti utváření pozitivního vztahu žáku k četbě (2.)
Rubrika: Súčasné trendy Zo seriálu: Možnosti utváření pozitivního vztahu žáku k četbě Vydanie: 5/2015
V tomto díle jsou představeny projekty rozvíjení čtenářství ve školní praxi. Začneme s představením projektu zaměřeného na mladší školní věk, poté zaměříme pozornost na žáky v prvních třídách a naposledy bude věnována pozornost projektům pro žáky staršího školního věku ‒ možné využít i pro středoško
Online časopis
Práca školského sociálneho pedagóga so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia
Rubrika: Problémy z praxe Vydanie: 4/2015
Príspevok poukazuje na potrebu pôsobenia sociálneho pedagóga v školách. Osobitne sa zameriava na žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia so zreteľom na rómskych žiakov. V príspevku je predstavený projekt PRINED, prostredníctvom ktorého sa vytvára priestor pre zamestnanie sociálne
Online časopis
Správa z diagnostického vyšetrenia
Rubrika: Ľudské zdroje Vydanie: 5/2016
V príspevku sa venujeme legislatívnemu vymedzeniu pojmu „správy z diagnostického vyšetrenia“ v kontexte zmien a doplnení niektorých zákonov, odporúčaniam pre odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Školský zákon neurčuje záväznú podobu správy z diagnostického vyšetrenia. Výskumný ústav de
Online časopis
Školská integrácia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Rubrika: Informujeme Vydanie: 12/2015
Metodický materiál Štátnej školskej inšpekcie definuje základné pojmy, práva a povinnosti žiaka a zákonného zástupcu, problematiku školskej integrácie, výchovy a vzdelávania žiakov s nadaním, výchovu a vzdelávanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Komplexný materiál rozoberá tému toho, a
Online časopis
Zdanlivo „okrajové“ témy v školách
Začiatok nového roka prebiehal v spoločnosti nastolením rôznych odvážnych tém. Prispeli k tomu nielen bežné udalosti v spoločnosti, ale aj referendum, ktoré donútilo verejnosť vyjadriť vlastný názor k rôznym zásadným otázkam. Vášne medzi ľuďmi vyvolala tiež knižka nazerajúca do spálne rodičov, či ko
Online časopis
Prevencia vzniku drogových závislostí na základných a stredných školách (2.)
Rubrika: Problémy z praxe Vydanie: 1/2014
V príspevku analyzujeme možnosti primárnej prevencie vzniku drogových závislostí v podmienkach základných a stredných škôl a približujeme ich konkrétne formy. Zároveň prezentujeme vybrané výsledky výskumu uskutočneného u koordinátorov prevencie drogových závislostí a ďalších sociálno-patologických j
Online časopis
Sociální interakce učitelů se žáky a rodiči (1.)
Rubrika: Škola a rodina Zo seriálu: Sociální interakce učitelů se žáky a rodiči Vydanie: 4/2016
Kvalita sociální interakce a vzájemné komunikace patří mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující efektivitu edukačního procesu. Příjemná atmosféra v hodině napomáhá žákovi nejen lépe se soustředit při výkladu látky, při individuálním či skupinovém plnění zadaných úkolů, ale i při ověřování znalostí. N
Online časopis
Výskyt šikanovania u žiakov základných a stredných škôl
Rubrika: Problémy z praxe Vydanie: 2/2014
Šikanovanie je problém, ktorý naša spoločnosť zaznamenáva už od nepamäti. Každý iste uzná, že byť obeťou šikanovania nie je nič príjemné. Nie je to len fyzická bolesť, nadávky, urážky počas vyučovania, ale aj pocit strachu cestou z a do školy. Ide o pokles sebavedomia.
Online časopis
Práca triedneho učiteľa s "problémovými žiakmi" a spolupráca s ich rodičmi
Rubrika: Problémy z praxe Zo seriálu: Triedny učiteľ Vydanie: 9/2015
V príspevku sa venujeme práci triedneho učiteľa s problémovými žiakmi a vytváraniu spolupracujúceho prostredia s rodičmi týchto žiakov. Opíšeme si situácie, ktoré si vyžiadajú zásah riaditeľa školy. Definujeme metódy a formy práce s triednou skupinou a na príklade konkrétnych aktivít poukážeme na mo
Online časopis
Na zmeny treba reagovať - príležitosť pre učiteľa dnešnej školy
Rubrika: Súčasné trendy Zo seriálu: Školská a rovesnícka mediácia Vydanie: 1/2013
Úloha tradičných sprostredkovateľov výchovy a vzdelávania sa mení. Učiteľov, rodičov na tejto ceste dopĺňajú média, marketingové firmy a sociálne siete. Žiaci v čoraz väčšej miere robia kolektívne rozhodnutia. Množstvo informácií a zaručená viaczdrojová „pravda“ im komplikuje proces výberu, pochopen
Online časopis
Chyba jako důležitý diagnostický nástroj
Rubrika: Hodnotenie Zo seriálu: Špecialnopedagogické poradenstvo Vydanie: 7-8/2016
Školní hodnocení je důležitou determinantou ovlivňující úroveň komunikace a kvalitu sociálních interakcí ve škole obecně. Zcela specifické místo v oblasti školního hodnocení má pedagogická diagnostická práce s chybou. Při zdůrazňování nutnosti práce s chybou nemáme v kontextu tohoto textu na mysli d
Online časopis
Školské podvádzanie – problémový aspekt hodnotenia výkonov žiakov
Ján Bajtoš – Andrea Marhevková V 2016 sa dostala na trh zaujímavá a podnetná publikácia zameraná na vybrané oblasti edukácie stredoškolskej mládeže. Autori sa v nej venujú dvom oblastiam pedagogicko-didaktickej práce učiteľa. Prvé tri kapitoly sú zamerané na problematiku hodnotenia žiakov, ostávajúc