Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Špeciálny pedagóg

Adaptačné vzdelávanie začínajúceho špeciálneho pedagóga N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Od 1. 9. sme prijali školského špeciálneho pedagóga, ktorý je začínajúci. Pracuje u nás na polovičný úväzok , druhý polovičný úväzok má v CPPPaP, kde je zaradený ako odborný zamestnanec a poskytujú mu adaptačné vzdelávanie. Máme mu aj my zabezpeči...

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je ...

Ako rozvíjať a podporovať motiváciu žiakov do učenia N

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Pri opise mnohých pedagogicko-didaktických a psychologických javov niekedy skutočne zabúdame na velikánov našej pedagogickej a psychologickej vedy a ich prínos pre edukáciu. Myšlienky sú z publikácie J. Hvozdíka (1986, s. 269 – 273), do ktorých sm...

Diagnostika chyby dítěte jako autoevaluační nástroj učitele N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

"Kromě podceňování typu chyby ve školní práci se často v pedagogické praxi můžeme setkat s tlakem učitelů na upravenost školní práce. To u dětí vede k používání zmizíků či přepisovacích per, aby v práci nebyly vidět škrty a práce na první pohled v...

Diagnostikovanie psychickej poruchy a oslobodenie od VP N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Ako má postupovať riaditeľ strednej školy pri žiakovi, ktorému diagnostikovali psychickú poruchu (depresívny typ) s odporúčaním ambulatného odborného lekára – vyučovanie s integráciou žiaka. Žiak je v maturitnom ročníku, avšak záver Správy z diagn...

Hyperaktivita nebo hypoaktivita detí - sociální vztahy s vrstevníky N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Hyperaktivitou označujeme neklidné chování, které se projevuje například přílišnou mobilitou, častou potřebou bezúčelného pohybu.  Hypoaktivita, abnormní snížení úrovně aktivity pod běžnou a přiměřenou mez, je paradoxním protějškem hyperaktivity.  

KVALIFIKÁCIA - Liečebno-výchovné sanatórium N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Učiteľka 1. stupňa ZŠ pri liečebno-výchovnom sanatóriu má ukončené učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v odbore pedagogika - vychovávateľstvo a má rozšírenú pedagogickú spôsobilosť - špeciálna pedagogika pre učiteľov - pedagogika telesne po...

Kvalifikácia - ŠKOLSKÝ ŠPECIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Môžem pracovať ako školský špecálny pedagóg v ZŠ? Vyštudovala som učiteľstvo 2. stupňa (PF UKF v Nitre) plus rozširujúce štúdium - špeciálna pedagogika mentálne postihutých (PdF UK v Bratislave, 2 roky). Moja prax je menej ako 2 roky. 

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Prestup z bilingválneho gymnázia na umelecký štúdijný odbor N

Publikované:

Otázka:  Môže riaditeľ školy prijať žiaka prestupom z bilingválneho gymnázia (2. ročník) na umelecký študijný odbor (propagačné výtvarníctvo) do 1. ročníka. Podmienkou prijatia žiaka je úspešné vykonanie talentových skúšok. Na bilingválne gymnázium ich žiak konal, obsah bol však úplne iný. Môže talentové skúšky konať v rámci rozdielových skúšok?