Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Inklúzia, podporný tím

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Školský psychológ - kompetenčný profil N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

V zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 245/2008 Z. z.“) je definované, že psychologické poradenstvo sa poskytuje deťom, zákonným zástupcom a zamestnancom škôl ...

Skupinová dynamika a jej významom pre sociálne skupiny N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Sociálne skupiny majú nesmierne dôležitý význam pre život každého človeka, a to nielen z pohľadu sociálneho aspektu, ale aj emocionálneho a psychologického. Malú sociálnu skupinu tvoria minimálne dvaja účastníci a najviac 30 až 45. Najbežnejším pr...

Výchovný poradca N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Výchovný poradca je kariérová pozícia, v ktorej vykonáva špecializované činnosti pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec.

Pedagogický asistent N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Učiteľ, majster odbornej výchovy, vychovávateľ sú pedagogickými zamestnancami zodpovednými za uskutočňovanie školského vzdelávacieho programu, výchovného programu, poskytovanie výchovy a vzdelávania v zariadeniach sociálnej pomoci. Pedagogický asi...

Kvalifikácia pre uvádzajúceho zamestnanca školskej psychologičky N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Na základnej škole pôsobí školská špeciálna pedagogička. Druhý rok je zaradená ako pedagogický zamestnanec. Dva roky pôsobila ako školský psychológ s adekvátnym vzdelaním. Minulý školský rok pôsobila ako uvádzajúci zamestnanec pre pedagogického as...

VOĽBY - Odborní zamestnanci - sociálny pedagóg N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Pri voľbe do rady školy za pedagogických zamestnancov – je voličom za zástupcov pedagogických zamestnancov  aj odborný zamestnanec - sociálny pedagóg?

Pedagogický asistent N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Pedagogický asistent je pedagogickým zamestnancom, ktorý sa podieľa na uskutočňovaní školského vzdelávacieho programu alebo výchovného programu v zariadeniach sociálnej pomoci.

Národný projekt pre podporu pomáhajúcich profesií - implementačný manuál N

Autor/i: -

Národný inštitút vzdelávania a mládeže ako prijímateľ národného projektu Podpora pomáhajúcich profesií 3 aktuálne vydal implementačný manuál k projektu. Je záväzným dokumentom a nevyhnutnou podmienkou jeho realizácie.

Osobnosť sociálneho pedagóga N

Autor/i: prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD.

Vyberáme z publikácie Sociálny pedagóg v školách a školských zariadeniach - 2., aktualizované a rozšírené vydanie Pojem „osobnosť“ je mnohovýznamové slovo. Vyjadruje konkrétneho jedinca – osobu v jednote jeho individuálnych vlastností a jeho sociá...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?