Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Vyhľadávanie
Výsledky vyhľadávania
Mediácia
Školy v etickom riziku - dôvera, sebaúcta, otvorenosť
Kategória: Klíma školy
Dôležitú úlohu pri ovplyvňovaní etického prostredia školy zohráva manažment školy - riaditelia škôl a bezprostrední riadiaci pracovníci na všetkých úrovniach školy, resp. školského zariadenia. Škola, ktorá sa usiluje znížiť pravdepodobnosť neetického správania, by mala byť schopná rozpoznať rôzne de
Mediácia
Neefektivní komunikace
Kategória: Mediácia
Neefektivní způsoby komunikace jsou, bohužel, v naší společnosti často používané (Kopřiva a kol, 2008). Jsou to věty, které jsme slýchávali jako děti, a proto je máme v mysli zakódovány a naskakují nám podvědomě. Další faktor, který nás může svádět k použití těchto neefektivních prostředků, může být
Mediácia
Labyrint - hra na aktívne počúvanie, komunikáciu
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť aktívne počúvať, ale aj zadávať jasné pokyny, inštrukcie.
Mediácia
Tvoje meno je ... - hra na komunikáciu, spoznávanie sa
Kategória: Mediácia
Cieľ: naučiť sa rýchlo reagovať, zapamätať si mená spolužiakov, reagovať pod stresom.
Mediácia
Problémové správanie žiaka - prejavy, príčiny a riešenia
Kategória: Mediácia
Každá situácia, ktorá je svojou podstatou problémová, môže z hľadiska vplyvu zainteresovaných osôb prinášať rôzne riešenia. Ak riešime iba správanie problémového žiaka a nepozrieme sa na jeho problémy v kontexte dosahu ďalších osôb, naše závery nemusia viesť k želanej zmene správania. Ak v triede op
Mediácia
Ľudský vejár - aktivita na prácu s dynamikou skupiny
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť sa dohodnúť na pravidlách, spôsobe realizácie hry, príp. meniť pravidlá podľa potreby.
Mediácia
Reakcia dieťaťa na konflikt
Kategória: Mediácia
Reakcia dieťaťa na konflikt v rodine môže byť rôzna. Môže sa prejavovať klamstvom, drobnými krádežami, ľahostajnosťou. Deti môžu prejavovať vo zvýšenej miere rozmaznanosť, neposlušnosť, ale aj zvýšená poslušnosť. Používajú nadávky, osočovanie, odvrávanie. Sprevádza ich pocit viny, popieranie vznikn
Mediácia
Spätná väzba je pre učiteľa dôležitá
Kategória: Mediácia
"Vaša hodina bola vynikajúca. Oceňujem prácu s dynamikou skupiny.“, „Použili ste zaujímavú metódu, na ktorú žiaci hneď zareagovali.“, „Počúvam na vašu prácu samé pozitívne správy.“, „Rád podporím dobré myšlienky a tie vaše ma zaujali.“ Pochvala riaditeľom školy, inšpekciou, kolegom, zriaďovateľom uč
Mediácia
Kríza v škole - systém včasného varovania
Kategória: Mediácia
Zmeny sú procesnou záležitosťou, potrebujú podporu, motiváciu, nadšenie, presvedčenie. Dôležitou otázkou v procese zmien preto je, koľko kolegov, pedagógov, nepedagogických pracovníkov cíti potrebu niečo zmeniť. V každom pedagogickom tíme sú kľúčoví ľudia, ktorí majú v sebe potenciál sieťovať, spája
Mediácia
Citové vydieranie v pedagogickom tíme
Kategória: Mediácia
Citové vydieranie patrí k manipulatívnemu druhu správania. Môžeme sa s ním stretnúť aj v pedagogických tímoch medzi kolegami. Jeho cieľom je snaha vyvolať strach, nutnosť pomoci, výčitky svedomia. Ten, kto sa pokúša takto manipulovať, často moralizuje a snaží sa apelovať na povinnosť pomoci. Obeť m
Mediácia
Kľúčové prvky spolupráce učiteľa s rodičom
Kategória: Mediácia
Komunikácia triedneho učiteľa s rodičom a rodiča s triednym učiteľom tvorí základ pre kvalitu spolupráce. Vzťah medzi učiteľom a rodičom nepredstavuje pre dieťa dva odlišné svety, ktoré chce vnímať oddelene. Dieťa nemá túžbu podľa aktuálnej nálady rodiča, resp. učiteľa voliť „správne“ odpovede. Ak s
Mediácia
Formovanie kritického myslenia
Kategória: Mediácia
Zvedavosť detí je uchopiteľná v ich naliehavej potrebe dostať odpoveď na každú myslenú a vyslovenú otázku. Tejto túžbe objavovať súvislosti vieme pomôcť aj my, rodičia, učitelia, vychovávatelia.
Mediácia
Vývoj konfliktu
Kategória: Mediácia
Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov.
Mediácia
Zákaz styku rodiča s dieťaťom a informácie o prospechu a dochádzke žiaka
Kategória: Mediácia
Ak má otec zakázaný styk s dieťaťom, do akej miery môže škola informovať o prospechu a dochádzke žiaka, pokiaľ sa otec zaujíma? Môže škola poskytovať aj informácie o ospravedlnených a neospravedlnených hodinách?
Mediácia
Konflikty v školskom prostredí
Kategória: Mediácia
Mediácia v školskom prostredí sa môže týkať rôznych cieľových skupín. Môže ju využívať manažment školy - riaditelia, zástupcovia riaditeľov, vedúci metodických orgánov školy, výchovní poradcovia, preventisti, ale aj triedni učitelia, špeciálni pedagógovia a ďalší pedagogickí a odborní zamestnanci šk
Mediácia
Spätná väzba v školskom prostredí
Kategória: Mediácia
Úspech prináša optimizmus a pozitívnu náladu. V tomto období je manažment škôl náchylnejší nevšímať si prejavy nespokojnosti ľudí v tíme, názorovým rozdielom neprikladá váhu. Nebezpečným pre riaditeľa školy sa stáva pocit sebauspokojenia. Pedagógovia pripravujú aktivity a mnohé z nich sa stávajú rut
Mediácia
Kritické myslenie - základná výbava nových generácií
Kategória: Mediácia
Článok obsahuje vysvetlenie myšlienky, prečo potrebujeme zmeniť spôsob, akým sa dnešná generácia žiakov učí v oblasti kritického myslenia a princípy, ktorými sa pri tejto zmene riadiť. “Šialenstvo je robiť rovnakú vec opakovane a očakávať iné výsledky.” A. Einstein
Mediácia
Mobbing a bossing v pedagogickom tíme
Kategória: Mediácia
Dlhodobo diskutovanou témou v školstve je mobbing a bossing. Príčinou týchto útokov môže byť komplex menejcennosti, závisť, túžba po moci, strach zo straty vplyvu, nízka pracovná kultúra, konkurencia, osobnostná štruktúra, sociálny nepokoj v tíme, nízke sociálne kompetencie. Ide o manipulatívne a út
Mediácia
Princípy sporných diskusií v triede
Kategória: Mediácia
V každej spoločnosti rezonujú rôzne celospoločenské témy, ktoré zaujímajú aj žiakov. Mali by byť preto súčasťou citlivých a vyvážených názorových diskusií v školských triedach. Skúsenosť rešpektu k rozdielnemu názoru u žiaka je však kľúčová aj v prejavoch učiteĺa. Pomôckou nám môže byť tzv. Beutelsb