Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Vyhľadávanie

Výsledky vyhľadávania

Mediácia

ROZHOVOR: Zvládanie konfliktov je individuálna práca na sebe samom

Kategória: Mediácia

prof. PaedDr. Vladimír Labáth, PhD. - Univerzitné vzdelanie získal v odbore pedagogika, liečebná pedagogika, PhD. v odbore pedagogická psychológia. Absolvoval výcvik v skupinovej psychoterapii, tréning v Rogeriánskej psychoterapii, kurz Ericksonovskej hypnoterapie. Pôsobil ako mediátor a facilitátor

Mediácia

Aktivity na posilnenie spolupráce v tíme

Kategória: Mediácia

Každý z nás dennodenne prichádza do kontaktu s ľuďmi. Kým niektorí nás len tak míňajú, s inými sme nútení zotrvať v jednom fungujúcom celku. V zborovniach či v triedach, základom priaznivej klímy je spolupráca. Čím rôznorodejšie osobnosti sa v jednom tíme objavia, tým môže byť komplikovanejšie zabez

Mediácia

Práca rovesníckych mediátorov v skupine – odporúčania z praxe

Kategória: Mediácia

Jednou z foriem vzájomného učenia sa, ktorá sa osvedčila pre tréningové stretnutia rovesníckych mediátorov, je práca žiakov v skupinách. Keďže rovesnícki mediátori pracujú vo vekovo heterogénnych tímoch, delenie žiakov na skupiny by malo zohľadňovať práve túto skutočnoť. Je dôležitá pre zdieľanie sk

Mediácia

Recipročné očakávania a lojalita

Kategória: Mediácia

„Nikdy nepochybujte o tom, žeby malá skupina mysliacich, odhodlaných ľudí mohla zmeniť svet. V skutočnosti je to presne tak!“ Margaret Meadová Vstup zamestnancov do pracovného pomeru nie je iba záležitosťou pracovnej zmluvy a v nej zadefinovanej pracovnej náplne. Je to súbor vzájomných záväzkov a oč

Mediácia

Mediácia - využitie komunikácie s prvkami mediačných zručností v školskej praxi riešenia konfliktov - inovačné vzdelávanie

Kategória: Mediácia

Centrum ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave ponúka inovačné vzdelávanie - MEDIÁCIA - využitie komunikácie s prvkami mediačných zručností v školskej praxi riešenia konfliktov pre pedagogických zamestnancov.

Mediácia

Kazuistika - Rozvod a dve maloleté deti

Kategória: Mediácia

Pre lepšie pochopenie princípov mediácie uvádzame príklady kazuistík z praxe mediátora. Kazuistiky môžu pomôcť pedagogickým aj odborným zamestnancom vnímať dieťa a rodinu dieťaťa komplexnejšie aj z pohľadu krízových situácií v rodine. Mediátorka: Bronislava Švehláková

Mediácia

Tímová spolupráca a jej prekážky

Kategória: Mediácia

Cieľ: reflexie k podmienkam kvality tímovej práce, uvažovanie o bariérach a prekážkach spolupráce, definovanie podmienok dôležitých pre spoluprácu, upozornenie na prekážky spolupráce.

Mediácia

Živý obraz ̶ pozorovanie

Kategória: Mediácia

Cieľ: naučiť žiakov pozorovaním vnímať rozdiel v rôznych formách riešenia konfliktných situácií – pasívnej, agresívnej formy aj formou dohody. Sústrediť pozornosť na neverbálne prejavy správania sa v konfliktnej situácii.

Mediácia

Denník pozorovateľa

Kategória: Mediácia

Cieľ: umožniť rovesníckym mediátorom pozorovať okolie, zápisom situácie do denníka pozorovateľa zreflektovať osoby, veci, dej, diskutovať o možných pocitoch z pohľadu zúčastnených osôb aj o vlastných pocitoch, ktoré pozorovaná situácia vyvolala.

Mediácia

Očakávania od programu rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia

Cieľ: zistiť a zreflektovať očakávania rovesníckych mediátorov od programu rovesníckej mediácie s cieľom nastaviť vhodné tréningové aktivity.

Mediácia

Miesto činu

Kategória: Mediácia

Cieľ: identifikovať najnebezpečnejšie miesta v škole a v jej okolí, kde sa žiaci, študenti stretávajú s prípadmi agresívneho správania, šikanovania, hádok a konfliktov z hľadiska ich vlastných skúseností a postrehov.

Mediácia

Pomoc a prekážky

Kategória: Mediácia

Cieľ: rozmýšľať v rovine pozitívnych a negatívnych prejavov, ktoré prispievajú, resp. škodia vyriešeniu konfliktných situácií. 

Mediácia

Riešenie etických dilem a konfliktov - prípadová štúdia

Kategória: Mediácia

Etické myslenie je normatívne. Naše hodnotenia by sme mali vždy najprv považovať za hypotézy, ktoré sme vždy ochotné revidovať. Keď uskutočňujeme etickú voľbu, neriadime sa tým, čo je pre mňa alebo tím dobré, ale tým, čo je dobré pre každého. Nikdy si nemôžeme byť istí, že naše súdy sú bez predsudko

Mediácia

Emocionálna inteligencia a ako ju treba rozvíjať

Kategória: Mediácia

Riaditeľ, ktorý dokáže spozorovať učiteľovu, rodičovu, či dokonca svoju frustráciu v priebehu spoločného stretnutia, dokáže omnoho skôr a adekvátnejšie reagovať na vznikajúcu situáciu, čím zároveň predchádza konfliktným situáciám. Harris, Hopkins, Hadfield, Hargraves, and Chapman sa už v roku 2005 v

Mediácia

Diskusia v tíme a facilitácia stretnutí

Kategória: Mediácia

„Základom spravodlivosti je dôvera, to znamená stálosť a úprimnosť v slovách i dohodách.“ Marcus Tullius Cicero Kultúra prejavu musí byť vlastná vedúcemu zamestnancovi aj vtedy, keď sa stáva facilitátorom diskusie. Facilitátor diskusieje osoba, ktorá zabezpečuje, aby stretnutie dobre napredovalo pod

Mediácia

Zisťovanie klímy v pedagogickom tíme alebo v tíme metodického orgánu školy

Kategória: Mediácia

Klíma školy je v pedagogickom slovníku definovaná ako sociálno-psychologická premenná vyjadrujúca kvalitu interpersonálnych vzťahov a sociálnych procesov, ktoré fungujú v danej škole tak, ako ju vnímajú, prežívajú a hodnotia učitelia, žiaci, príp. zamestnanci školy (Průcha, Walterová, Mareš, 1998, s

Mediácia

Mediácia zo zákona - fázy mediácie

Kategória: Mediácia

Mediácia je na Slovensku upravená zákonom č. 420/2004 Z. z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov. Zákon bol novelizovaný. Poslednú úpravu priniesol zákon č. 390/2015 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 420/2004 Z. z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a

Mediácia

Striedavá starostlivosť a pomoc mediátora

Kategória: Mediácia

V školskom prostredí sa pedagogickí aj odborní zamestnanci stretávajú s rodičmi, ktorých vzťah si prechádza krízou. Jej vyústenie v rozvod manželstva, rozpad vzťahu má vplyv na správanie sa ich detí v škole. Riaditeľ, triedny učiteľ potrebuje vnímať tento proces, a to zvlášť vtedy, ak súčasťou dohod

Mediácia

PROJEKT: Školská a rovesnícka mediácia ako nástroj prevencie šikanovania...

Kategória: Mediácia

..a ďalších sociálno-patologických javov Na začiatku projektu bola myšlienka podporiť školy a dať im príležitosť zapojiť sa do prevencie a zdravšieho prostredia. Myšlienka občianskeho združenia Ave Prosperita sa pretavila do plánu, plán do projektu s názvom Školská a rovesnícka mediácia ako nástroj

Mediácia

Inovačné vzdelávanie - Mediácia - využitie komunikácie s prvkami mediačných zručností v školskej praxi riešenia konfliktov

Kategória: Mediácia

Pedagogický zamestnanec inovuje profesijné kompetencie v oblasti komunikácie s využitím mediačných zručností na úrovni triedy alebo skupiny v problematike predchádzania a riešenia konfliktov. Zároveň úspešným absolvovaním môže získať aj 3% príplatok z platovej tarify platovej triedy a pracovnej trie