Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo ľudské zdroje


Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Cieľová skupina: všetky deti/žiaci zasiahnuté krízovou udalosťou v škole. Cieľ: Poskytnúť deťom/žiakom odbornú starostlivosť zameranú na špecifické obdobie v ich živote po krízovej udalosti (traumy, úmrtia, zranenia, polarizácia a pod.) Forma: Krí...

Povinnosť aktualizačného vzdelávania N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Je aktualizačné vzdelávanie povinné pre všetkých pedagogických zamestnancov vrátane vychovávateľov? V akom rozsahu?   

Príčiny zotrvania v tradičnom prístupe k vzdelávaniu N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová , prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Zotrvávanie na klasických prístupoch nesúvisí len s nezáujmom, nevedomosťami, neochotou meniť zaužívané. Na základe štúdia literatúry, skúmania edukácie, ale aj na základe rozhovorov s učiteľmi sme toho názoru, že príčiny spočívajú aj v ich obavác...

Príprava na verejnú prezentáciu N

Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová

Vystúpenie pred väčšou skupinou ľudí môže byť strachom číslo jedna medzi riaditeľmi. Niektorí sa ho dokonca obávajú viac ako školskej legislatívy. Psychológovia sa domnievajú, že tento strach môže pochádzať ešte z dávnej minulosti, keď neúspech ve...

Recipročné očakávania a lojalita N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Etika v správaní manažmentu škôl je z hľadiska vytvárania kvalitných vzťahov veľmi dôležitá. Vyžaduje si schopnosť rozoznávať rozpoznávať etické problémy, vnímať akceptovateľné, menej akceptovateľné, aj neakceptovateľné správanie. V autentickosti ...

SWOT analýza pracovného času N

Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová

Musíme sa len rozhodnúť, čo spravíme s časom, ktorý nám bol daný. R. R. Tolkien SWOT analýza je jednou z najjednoduchších a najpoužívanejších diagnostických nástrojov. Jej využiteľnosť je širokospektrálna, pretože jej spracovaním dokážeme získať o...

Techniky reflexie a autoevalvácie učiteľa základnej školy

Autor/i: doc. PhDr. Simonetta Babiaková, PhD.

Každý učiteľ bežne, neplánovane a pre vlastnú potrebu reflektuje svoje pedagogické pôsobenie. Pokiaľ je táto sebareflexia nezámerná, nemôžeme hovoriť o systematickej autoevalvácii. Počas svojej pedagogickej praxe sa učiteľ podrobuje rôznym formám ...

The Cynefin framework - riešenie problémových situácii N

Autor/i: Ing. Alena Šáteková

Pri nastavovaní systému zmien sa stretávame s rôznym typom problémov. Problematické situácie nemajú jedno univerzálne riešenie. Kroky závisia od situácie a dôležitá je adaptácia prístupu na zmenené podmienky. The Cynefin framework je pracovný nást...

Transakčné a transformačné vedenie N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

V 80. rokoch minulého storočia sa začali vo výskumoch vedenia ľudí objavovať názory nazývané nové vedenie. Pôvodné výskumy hľadali predovšetkým optimálny štýl riadenia, ktorý by viedol k zvýšeniu efektívnosti práce a k vyšším výkonom. Nová doba vš...

Zvládanie emócií v školskom prostredí N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

V americkom sci-fi filme z roku 2014 s názvom Divergencia, ktorý bol nakrútený podľa románu Veroniky Rothovej, zakladatelia sveta vytvorili systém, v ktorom boli ľudia rozdelení do 5 frakcií – piatich rôznych spôsobov života: sebaobetovanie, harmó...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?