Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Riadenie školy

Spájanie škôl N

Autor/i: PhDr. Anna Böhmerová

Pojem spojená škola označuje školu, v ktorej sú spojené školy rôzneho druhu a typu. Postup pri vzniku spojenej školy určuje zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení nes...

Zriadenie spoločného školského obvodu N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka: V plnoorganizovanej ZŠ sa znížil počet žiakov. Od 1. 9. 2015 bol zrušený II. stupeň a žiaci ročníkov 5 až 9 sa zaradili do viacerých základných škôl v okolí. Na vyučovanie dochádzajú. Môže starosta obce uzavrieť dohody o zriadení spoločnéh...

Člen rady školy príbuzným riaditeľa N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Otázka Ak je riaditeľ školy príbuzným člena rady školy, ktorý je delegovaný za zriaďovateľa (v našom prípade matka riaditeľka, syn poslanec obce delegovaný do rady školy), pozastavuje sa jeho členstvo v rade školy v prípade, že by rada školy bola ...

Výberové konanie na miesto riaditeľa súkromnej MŠ N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Otázka Akým spôsobom má postupovať súkromná materská škola, ktorá bola zaradená do siete ohľadom výberového konania na miesto riaditeľa súkromnej materskej školy? Vieme, že výberové konanie rieši rada školy, ale na radu školy musí byť najprv riadi...

Petícia rodičov a prepustenie učiteľa z dôvodu zníženia počtu žiakov N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Otázka: Riaditeľ málotriednej základnej školy bez právnej subjektivity, ktorej zriaďovateľom je obec, navrhol z dôvodu zníženia počtu žiakov a nedostatku finančných prostriedkov na prenesené kompetencie znížiť počet tried o 1 triedu a následne pre...

Výberové konanie na funkciu riaditeľa a doktorát z náboženskej výchovy N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Otázka: Chcela by som sa opýtať, či sa môže prihlásiť do konkurzu na riaditeľa pre 1. stupeň učiteľka s doktorátom z náboženskej výchovy, ktorá ešte nemá pre 1.stupeň ani diplom, ani vysvedčenie z učiteľstva pre 1.stupeň. Ukončí to v júli 2017. Ne...

Kontrola činnosti rady školy a kompetencie rady školy N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Otázka: V koho kompetencii je kontrola činnosti rady školy? Čo znamená, že rada školy plní funkciu verejnej kontroly? V akej miere môže rada školy žiadať o predloženie dokladov k výstavbe a vybavení záhradného altánku?

VOĽBY a ČLENSTVO - Delegovanie členov rady školy N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Na delegovanie členov rady školy za zriaďovateľa je v obci pravidlo, že starosta, resp. obecné zastupiteľstvo (ďalej "OZ") po dohode navrhuje, OZ schvaľuje a starosta deleguje členov do rady školy. V decembri 2014 OZ na svojom zasadnutí odvolalo z...

VOĽBY - Delegovanie do rady školy N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Ak zriaďovateľ deleguje štyroch zástupcov (poslancov) do rady školy, môže byť z pohľadu objektivity pedagóg z danej školy nominovaný ako poslanec? Čiže dva v jednom – pedagógom ZŠ aj poslancom? Toho času už jeho dieťa navštevuje strednú školu.

Zmeny v zostavovaní návrhu rozpočtu školy na rok 2018 N

Autor/i: Ing. Ingrid Veverková Konečná

Rozpočtové hospodárenie škôl a školských zariadení je legislatívne upravené zákonom č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 523/2004 Z. z...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Vyradenie súkromnej školy zo siete N

Publikované:

Existencia rady školy v súkromnej škole A

Publikované: Aktualizované:

Povinnosť uzatvorenia kolektívnej zmluvy N

Publikované:

VÝBEROVÉ KONANIE - Vymenovanie riaditeľa súkromnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa súkromnej alebo cirkevnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Rozhodovacia činnosť riaditeľa cirkevnej školy a riaditeľa súkromnej školy v podmienkach slovenského regionálneho školstva je kľúčovou kompetenciou, ktorú vykonáva vo svojej riadiacej pedagogickej práci. Ide o činnosť vymedzenú zákonom, ktorej aplikácia do praxe si vyžaduje dobré poznanie školskej problematiky v súčinnosti s legislatívou.