Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo umelá inteligencia


Aktivity v skupine s využitím nástrojov umelej inteligencie N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Tvorba skupinových aktivít s využitím umelej inteligencie prináša nové možnosti a interaktívne prostredie pre formovanie kritického myslenia a predstavivosti žiakov. Cieľom ponúkaných aktivít je rozvíjať rôzne schopnosti a zručnosti žiakov. Aktivi...

Využitie ChatGPT v edukácii N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Napriek tomu, že korene umelej inteligencie siahajú do 50. rokov minulého storočia1, v súčasnosti jej vývoj rýchlo napreduje a nadobúda veľký význam. ChatGPT – jazykový model, ktorý je trénovaný pomocou strojového učenia na základe algoritmu GPT a...

Nástroje umelej inteligencie pre dyslektikov a dysgrafikov N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

V príspevku priblížime využívanie umelej inteligencie pri vzdelávaní žiakov s dyslexiou a dysgrafiou. Všetky aplikácie, ktoré v texte spomíname, sú pre užívateľa zadarmo, ale s istými obmedzeniami. Napriek tomu sú schopné poskytovať plnohodnotný a...

Hry na rozvoj písania bez umelej inteligencie N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Predstavujeme aplikácie, ktoré nevyužívajú umelú inteligenciu, ale môžu byť skvelým trenažérom rozvoja písania. Hry sú vhodné pre mladšie ročníky na prvom stupni ZŠ.

Nástroje strojového učenia v pedagogickej praxi N

Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

Chcete kráčať s dobou? Naučiť sa používať nástroje strojového učenia? V príspevku venujeme pozornosť tomu, čo je tzv. „umelá inteligencia“, na akom princípe funguje a ako rýchlo sa dokáže učiť v porovnaní s človekom. Súčasťou príspevku je aj konkr...

Chatovanie vo vyhľadávači Bing N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Chatovanie vo vyhľadávači Bing ponúka Microsoft Bing search. Bing je vyhľadávací nástroj, ktorý používa umelú inteligenciu a strojové učenie na poskytovanie relevantných výsledkov vyhľadávania s využitím sofistikovaných algoritmov a technológií. 

Kľúčové požiadavky na dôveryhodnú umelú inteligenciu N

Autor/i: -

Umelá inteligencia mení spôsob, akým školy a pedagógovia pracujú a deti sa učia. Využívame ju aj bez toho, aby sme si to uvedomovali (vyhľadávače, preklady jazykov, navigačné aplikácie, online videohry a pod.). Vzhľadom na veľké množstvo údajov po...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?