Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo konflikt


Riešenie anonymnej sťažnosti N

Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová

Ako treba postupovať pri doručení anonymnej sťažnosti v listinnej podobe? Sťažovateľom sú žiaci školy na spôsoby vyučovania a tiež na samotnú učiteľku cudzieho jazyka. Požadujú jej výmenu. V sťažnosti nie sú uvedené mená žiakov, ani trieda ani žia...

Rodič v úlohe partnera školy

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Zmena životného štýlu ovplyvnila štruktúru rodinných zväzkov. „Odložené rodičovstvá“ sa stali bežným javom. Zvyšuje sa vek žien pri pôrode i počet narodených detí mimo manželstva. Dôležitú úlohu zohrávajú regionálne rozdiely, vplyv kultúrnych čini...

The Cynefin framework - riešenie problémových situácii N

Autor/i: Ing. Alena Šáteková

Pri nastavovaní systému zmien sa stretávame s rôznym typom problémov. Problematické situácie nemajú jedno univerzálne riešenie. Kroky závisia od situácie a dôležitá je adaptácia prístupu na zmenené podmienky. The Cynefin framework je pracovný nást...

Učiteľ a rodič a možné zdroje konfliktov N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Každá rodina si v priebehu svojho trvania prechádza rôznymi zmenami. Veľké ekonomické a sociálne tlaky ovplyvnili charakter a štruktúru rodinných zväzkov. Mení sa model rodiny, v ktorej dieťa vyrastá, ale príslušnosť k rodine, vzťah k rodičom ostá...

Varovné signály napätých vzťahov na pracovisku N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Kvalita vzťahov na pracovisku zohráva dôležitú úlohu pri prijímaní zmien, ktoré sú potrebné. Budeme opakovane zlyhávať na poli vzájomného porozumenia a rešpektu, ak forma našej argumentácie bude vyvolávať u iných pocit menejcennosti, arogancie, po...

Varovné signály skupinového myslenia v pedagogickom tíme N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

„Ja sa k tomu radšej vyjadrovať nebudem! Nemyslím si, že ak niečo poviem, niečo aj zmením.“ S podobnými myšlienkami sa stávame súčasťou pretvárky, strachu a obáv. Strácame potenciál ovplyvňovať dianie. V snahe nevytŕčať, lídri škôl svedomie upokoj...

Zákaz styku rodiča s dieťaťom a informácie o prospechu a dochádzke žiaka N

Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová

Ak má otec zakázaný styk s dieťaťom, do akej miery môže škola informovať o prospechu a dochádzke žiaka, pokiaľ sa otec zaujíma? Môže škola poskytovať aj informácie o ospravedlnených a neospravedlnených hodinách?

Zrušenie rozhodnutia o zníženej známke zo správania N

Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

V novembri 2018 došlo na zastávke školského autobusu k jednorazovej fyzickej potýčke medzi žiakmi 7. ročníka. Nikto sa nezranil. Konflikt natočili prítomné žiačky školy na mobil, nahrávku dali  k dispozícii rodičom účastníkov konfliktu, rodičia ri...

Zvládanie kritických rozhovorov a nadlimitnej záťaže

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Kritické rozhovory sa čoraz viac stávajú súčasťou pracovného života riaditeľov škôl. V príspevku opíšeme situácie, ktoré kritický rozhovor vyvolávajú, upozorníme na vplyv rôznej teploty citov v priebehu vedenia kritického rozhovoru, zameriame sa n...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk