Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo kritické myslenie


Kritické myslenie - základná výbava nových generácií N

Autor/i: Mgr. Arnold Kiss

Článok obsahuje vysvetlenie myšlienky, prečo potrebujeme zmeniť spôsob, akým sa dnešná generácia žiakov učí v oblasti kritického myslenia a princípy, ktorými sa pri tejto zmene riadiť. “Šia­len­stvo je ro­biť rov­nakú vec opa­ko­vane a oča­ká­vať ...

Kritické myslenie ako téma regionálnej konferencie vo Zvolene N

Autor/i: Mgr. Ľuboslava Bieliková

V utorok 3. apríla 2018, v čase vedľajších prázdnin, organizovala Základná škola P. Jilemnického 2 vo Zvolene regionálnu vzdelávaciu konferenciu pod názvom UČIACA SA ŠKOLA. Nosnou a vysoko aktuálnou témou konferencie bolo Kritické myslenie dospelý...

Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

„Ako si dospel k tomuto názoru?",  „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vyslov...

Špecifické vlastnosti lídrov N

Autor/i: doc. PhDr. PaedDr. Martina Kosturková, PhD.

Pripravujeme v MšP 1/2021 - Riaditeľ školy – leadership inštitúcie charakteru a kritického myslenia (2.)  Integrita kritického myslenia a charakterového vzdelávania má byť základom všetkých školských a mimoškolských aktivít. Riaditeľ školy ako líd...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Dlhodobo oslabený žiak a možnosť začlenenia N

Publikované:

Otázka: Žiak prekonal vážnu chorobu a liečenie stále prebieha. Má ndividuálny učebný plán, príde do školy len vtedy, keď sa cíti zdravotne v poriadku. Jeho organizmus je oslabený a napriek tomu, že ide o šikovného žiaka, ktorý nemá žiadne vývinové poruchy učenia, vypracovanie písomiek mu trvá oproti nezačleneným žiakom dlhšie. Čaká ho však certifikované testovanie, ktoré ponúka žiakom s IVVP - zdravotne oslabeným, možnosť písania v dlhšom čase podľa skupiny obmedzenia. Existuje právny predpis, ktorý by umožnil žiaka s individuálnym plánom začleniť aj medzi integrovaných na základe tej istej diagnózy?