Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Manažment a personalistika

Model objektivizácie počtu odborných zamestnancov v škole... N

Autor/i: redakcia

MŠVVaŠ SR pripravilo Model objektivizácie počtu odborných zamestnancov v školstve. Úspech inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením v rozhodujúcej miere závisí od podporných služieb a primeraného materiálno-technického zabezpečen...

KANDIDOVANIE A VÝBEROVÉ KONANIE - Výberové konanie na funkciu riaditeľky v malotriedke N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Ako máme posudzovať kvalifikáciu učiteľky, absolventky Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii filozofia-pedagogika a rozširujúceho štúdia: učiteľstvo akademických predmetov – slo...

Zaradenie do adaptačného vzdelávania N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka: Prijali sme do pracovného pomeru zamestnanca, na dobu určitú jeden rok, po skončení I. stupňa vysokej školy. Zaradili sme ho do 8. platovej triedy. Je to začínajúci pedagogický zamestnanec. Musí byť zaradený do adaptačného vzdelávania hneď...

Zaradenie do platovej triedy - učiteľ materskej školy N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka:  Ak má učiteľka absolvované bakalárske štúdium na pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v programe predškolská a elementárna pedagogika a magisterské štúdium na tej istej fakulte a univerzite, ale v programe učiteľstvo pre primárne vz...

Priznanie kreditov zamestnancovi školského úradu a atestácia N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka:  Kto môže udeliť 60 kreditov za absolvovanie rozširujúceho štúdia (ukončeného v auguste 2015) pedagogickému zamestnancovi, ktorý má prerušenú pedagogickú činnosť z dôvodu prechodu na výkon odborných činností územnej samosprávy na úseku ško...

Uznanie prvej atestácie učiteľke materskej školy N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka: Môže byť učiteľke materskej školy od 1. 9. 2005 uznaná prvá atestácia? Učiteľka ukončila predškolskú a elementárnu pedagogiku na úrovni 1. stupňa vysokoškolského štúdia, pokračovala v štúdiu 2. stupňa vysokoškolského štúdia v odbore učiteľ...

Platené voľno na prípravu a obhajobu záverečnej práce pri štúdiu na vysokej škole N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka:  Učiteľka materskej školy - spĺňajúca kvalifikačné požiadavky na základe stredoškolského vzdelania (SpŠ, odbor učiteľka MŠ) si v súčasnej dobe zvyšuje kvalifikáciu štúdiom v bakalárskom odbore predškolská a elementárna pedagogika. Má nárok...

Platnosť atestácie pre kategóriu a stupeň vzdelania N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka: Pôsobím ako učiteľka predprimárneho vzdelávania. V období, keď bol môj najvyšší dosiahnutý stupeň vzdelania bakalár, v študijnom odbore predškolská a elementárna pedagogika som vykonala 1. atestáciu. Zamestnávateľ ma zaradil do 10. platove...

Náhradné voľno za dozor a činnosť počas víkendov A

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka Zamestnávateľ pedagogickým pracovníkom neuznáva náhradné voľno za dozor a činnosť počas soboty a nedele, keď je oslava Mikuláša, Deň matiek a Karneval a pod. Má na to právo? Neporušuje zákon?

KVALIFIKÁCIA - informatika N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Má zamestnanec dostatočné vzdelanie ako učiteľ informatiky? Máme ho zaradeného v 9. platovej triede, má rok pedagogickej praxe a ukončenú Slovenskú vysokú školu technickú, odbor Technológia elektronických zariadení, ďalej Teologickú fakultu Trnavs...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Opatrenia v regionálnom školstve - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania N

Publikované:

Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania určuje smerovanie slovenského školstva na nasledujúcich desať rokov. Dokument tvorí dvanásť čiastkových cieľov  a 106 opatrení. Vyberáme prehľad opatrení v regionálnom školstve, kde nájdeme napríklad znižovanie administratívnej záťaže, zmeny v systéme priamo riadených organizácií, ale aj zmeny v kontinuálnom vzdelávaní a v kariérovom systéme učiteľov. Pozornosť venuje Program aj vypracovaniu modelových školských vzdelávacích programov, skvalitneniu odborného vzdelávania, zavedeniu povinného predprimárneho vzdelávania v materskej škole pre každé dieťa jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky v základnej škole.