Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Princípy sporných diskusií v triede - Beutelsbašský konsenzus

Publikované: Autor/i: redakcia

V každej spoločnosti rezonujú rôzne celospoločenské témy, ktoré zaujímajú aj žiakov. Mali by byť preto súčasťou citlivých a vyvážených názorových diskusií v školských triedach. Skúsenosť rešpektu k rozdielnemu názoru u žiaka je však kľúčová aj v prejavoch učiteĺa. Pomôckou nám môže byť tzv. Beutelsbašský konsenzus, ktorý bol sformulovaný počas konferencie v roku 1976 predstaviteľmi centier občianskeho vzdelávania a ukončil v Nemecku spory medzi zástancami rôznych konceptov občianskeho vzdelávania. Má tri princípy.

Princípy sporných diskusií v triedach

  1. Vyučujúci nesmie manipulovať žiakov v mene svojho vlastného presvedčenia a brániť im tak vo vytváraní vlastného názoru. Práve v tejt
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk