Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Vyhľadávanie

Výsledky vyhľadávania

Riadenie školy

Komisionálne preskúšanie žiaka

Publikované:

Po absolvovaní vzdelávania v zahraničí je zákonný zástupca žiaka povinný: 1. predložiť overenú fotokópiu vysvedčenia /vysvedčení zvyčajne vždy na konci príslušného ročníka, najneskôr do 31. augusta príslušného školského roka. V prípade vysvedčení z krajín, kde je nut

Riadenie školy

Komisionálne skúšky za každý ročník

Publikované:

Problematike komisionálnych skúšok venuje pozornosť § 57 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní  o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) a čl. 7 Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov zákl

Riadenie školy

Rozhodnutie o prijatí a komisionálna skúška

Publikované:

Odpoveď: Problematika komisionálnych skúšok je ustanovená v § 57 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) a v čl. 7 Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie �

Riadenie školy

Neúčasť žiaka na komisionálnych skúškach

Publikované:

Odpoveď: Problematike komisionálnej skúšky v základnej škole venuje pozornosť § 57 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 245/2008 Z. z. (školský zá

Riadenie školy

Komisionálna skúška v inej škole

Publikované:

Z otázky nie je celkom jasné, z akého dôvodu bude konať žiak komisionálnu skúšku. Podľa metodického pokynu číslo 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy sa žiak hodnotí podľa výsledkov komisionálnej skúšky, ak: a) je skúšaný v náhradnom termíne, b) vykonáva opra

Riadenie školy

Komisionálna skúška v 1. polroku

Publikované:

Odpoveď: Postup pri hodnotení a klasifikácii žiakov upravuje Metodický pokyn č. 21/2001 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl a zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (školský zákon). Hodnotenie žiakov sa vyko

Riadenie školy

Oslobodenie žiaka od povinnosti dochádzať do školy

Publikované:

Žiak so zdravotným znevýhodnením Žiak plniaci povinnú školskú dochádzku (§ 19 ods. 5 školského zákona), u ktorého je diagnostikované zdravotné znevýhodnenie podľa § 94 ods. 2 školského zákona a ktorému zdravotný stav neumožňuje vzdelávať sa, môže byť oslobodený od po

Riadenie školy

Hodnotenie žiaka pri vymeškaných hodinách

Publikované:

Metodický pokyn č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy uvádza: čl. 5 odst. 2: Ak pre závažné objektívne príčiny nemožno hodnotiť žiaka na konci druhého polroka, riaditeľ určí na jeho hodnotenie náhradný termín, a to tak, aby sa hodnotenie žiaka vykonalo spravidla v

Riadenie školy

Predčasné ukončenie základnej školy

Publikované:

Odpoveď: SŠ prijíma skôr ako pred ukončením nižšieho stredného vzdelávania iba v dvoch prípadoch. Zákon č. 245/2008 Z. z. z 22. mája 2008 o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov uvádza v § 62: (2) Do

Riadenie školy

Povinná školská dochádzka po návrate zo zahraničia - komisionálne skúšky

Publikované:

Žiak, ktorý plní povinnú školskú dochádzku  osobitným spôsobom podľa § 23 písm. b) zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (vzdelávanie v školách mimo územia Slovenskej

Riadenie školy

Individuálny učebný plán – „z iných dôvodov“ po novele školského zákona

Publikované:

Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon č. 245/2008 Z. z.") v § 23 upravuje formy osobitného spôsobu plnenia školskej dochádzky a povinného predprimárneho vzdelávan

Riadenie školy

Úroveň spolurozhodovania v školách

Publikované:

Pre potreby školského prostredia modifikujeme rebríček občianskej participácie Sherry Arnstein (1969) o spoluúčasti subjektov na vzájomnom zdieľaní spoločných hodnôt, noriem, cieľov a vízií. Model spolurozhodovania1 opisuje rebrík občianskej angažovanosti a pozostáva z 8 stup

Riadenie školy

Vzájomný rešpekt medzi učiteľom a žiakom

Publikované:

Komu dovolíme, aby sa stal naším vzorom, a prečo?  Spôsob komunikácie, správania, riešenia konfliktov, nie je pre žiaka čisto náhodnou voľbou. Má svoju históriu. Históriu, ktorá nie je izolovaná od vplyvu pre neho dôležitých dospelých. Emočne nastavený „sklad“ možných

Riadenie školy

Sieť zariadení poradenstva a prevencie po 1. 1. 2023

Publikované:

Centrá poradenstva a prevencie budú vykonávať činnosti podpornej úrovne 3. a 4. stupňa, v zmysle § 131 zákona 245/2008 Z. z. Od 1. januára 2023 bude v sieti zariadení poradenstva a prevencie pôsobiť 73 štátnych a 59 súkromných CPP. Činnosti podpornej úrovne 3. stupňa zahŕňaj

Riadenie školy

Národný projekt pre podporu pomáhajúcich profesií - implementačný manuál

Publikované:

V manuáli nájdete obsadzované pozície v NP POP 3, kvalifikačné predpoklady jednotlivých pozícií, veľkosti úväzkov a pracovného času zamestnancov na týchto pozíciách, konkretizovanie pojmu tzv. jednotkového nákladu, prehľad predkladanej dokumentácie na úhradu jednotkového nák

Riadenie školy

Opravná skúška a postup do vyššieho ročníka

Publikované:

Postupujeme podľa Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy. Čl. 6 Opravné skúšky uvádza: „Žiak, ktorý má na konci druhého polroku najviac z dvoch povinných vyučovacích predmetov prospech nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky v slovnom h

Riadenie školy

Ako rozvíjať a podporovať motiváciu žiakov do učenia

Publikované:

Okrem požiadavky dobrej a dôslednej diagnostiky žiaka učiteľom, od čoho sa odvíja pôsobenie učiteľa, J. Hvozdík akcentuje nasledovné. Problémové vyučovanie Z neho plynie najmä vyvolávanie záujmu o problém, alternatívne riešenia... a spätná informácia o výsledku. Problémo

Riadenie školy

Výchovný poradca

Publikované:

Kariérová pozícia je funkčné zaradenie pedagogického alebo odborného zamestnanca. Pedagogický alebo odborný zamestnanec vykonáva špecializované činnosti alebo riadiace činnosti súčasne s výkonom pracovnej činnosti v príslušnej kategórii a podkategórii pedagogického, resp.

Riadenie školy

Pedagogický asistent

Publikované:

Učiteľ, majster odbornej výchovy, vychovávateľ sú pedagogickými zamestnancami zodpovednými za USKUTOČŇOVANIE školského vzdelávacieho programu, výchovného programu, poskytovanie výchovy a vzdelávania v zariadeniach sociálnej pomoci. Pedagogický asistent je však pedagogickým z

Riadenie školy

Zástupca riaditeľa liečebno-výchovného sanatória a lehota doplnenia kvalifikačného štúdia

Publikované:

Podľa § 39 zákona č. 138/2019 Z. z.  zástupca riaditeľa je vedúci pedagogický zamestnanec. Činnosť vedúceho pedagogického zamestnanca a činnosť vedúceho odborného zamestnanca môže vykonávať ten, kto spĺňa kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti v príslušnej