Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo školská mediácia


Mediácia konfliktov detí v rannom veku N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

V záveroch Európskej komisie v príspevku Európa 2020, kde sa hovorí o boji proti predčasnému ukončeniu školskej dochádzky, sa píše: "Skúsenosti detí nadobudnuté v ich útlom veku vytvárajú základ pre všetko neskoršie učenie". V rannom veku sa stimu...

Mediačné zručnosti učiteľa N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

V školskom prostredí vzniknú mnohé spory medzi žiakmi spontánne a nečakane. Upokojenie situácie učiteĺom a pokračovanie vo vyučovacom procese je nevyhnutné. Žiaci, ktorí sú zvyknutí na rýchle rozhodnutie dospelej autority, strácajú potenciál vníma...

Miesto mediácie v školách N

Autor/i: PaedDr. Mária Čačková

Hlavnými činiteľmi výchovnovzdelávacieho procesu sú žiak, učiteľ a rodič. Pri ich vzájomnej komunikácii vznikajú zaujímavé, mnohokrát neštandardné situácie. Tie vytvárajú mediačné možnosti a snahu o predchádzanie, alebo o zmierenie konfliktu. Ak h...

Možnosti mediácie pre prácu so žiakmi so ŠVVP

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak j...

Nepriatelia zmien v prostredí školy N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

„Naliehavé správanie nie je podmienené presvedčením, že všetko je dobré alebo všetko je jeden obrovský problém, ale vedomím, že život ponúka obrovské príležitosti a prináša obrovské riziká. Navyše naliehavé správanie nevychádza z pocitov spokojnos...

Nezhodneme sa ... N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Vývoj konfliktu a odporúčania ako spracovať napätie včas Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov. 

Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

„Ako si dospel k tomuto názoru?",  „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vyslov...

Obranné mechanizmy v konflikte N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Konflikty v školskom prostredí prinášajú množstvo nečakaných situácií. Zdanlivo jednoduché riešenia sa vplyvom obranných mechanizmov menia na prekážky a stávajú sa vážnou bariérou na ceste zmierovania. Na jednej strane obranné mechanizmy pomáhajú ...

Prečo je ocenenie učiteľa dôležité? N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

"Vaša hodina bola vynikajúca. Oceňujem prácu s dynamikou skupiny.“, „Použili ste zaujímavú metódu, na ktorú žiaci hneď zareagovali.“, „Počúvam na vašu prácu samé pozitívne správy.“, „Rád podporím dobré myšlienky a tie vaše ma zaujali.“ Pochvala ri...

Riaditeľ školy ako mediátor pri riešení konfliktov A

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Vybudovať si kvalitný vzťah riaditeľa školy s rodičom nie je v dnešnej dobe vôbec jednoduché. Autorita lídra školy vo vzťahu k „objednávateľovi“ vzdelávania sa v čoraz menšej miere odvíja od dôležitosti funkcie, ktorou manažér školy disponuje. Rod...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk