Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Aktivity, hry, námety
Aktivita: Jeden - dva - tri bum
Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie
Aktivita: Kvety - Kto som a čo mi pomáha - sebareflexia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
CIEĽ: Precvičovanie sebareflexie, sebadôvery a vyjadrovanie vlastných pocitov. FORMA: triednická hodina. METÓDY: výtvarná práca, individuálna práca, sebareflexia, diskusia. POMÔCKY: papierové tanieriky, pomôcky na výtvarnú výchovu, písacie potreby.
Aktivita: Práca - oddych
Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie
Aktivita: Tímové pero - spolupráca
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
CIEĽ: Zábavným spôsobom precvičovať kooperáciu, psychomotorické schopnosti a komunikačné zručnosti. FORMA: triednická hodina. METÓDY: skupinová práca, kooperatívne vyučovanie, práca s jemnou motorikou, koordinovaná spolupráca. POMÔCKY: fixky s hru...
Aktivita: Zrkadlo
Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie
Aktivity na posilnenie spolupráce v tíme
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová
Každý z nás dennodenne prichádza do kontaktu s ľuďmi. Kým niektorí nás len tak míňajú, s inými sme nútení zotrvať v jednom fungujúcom celku. V zborovniach či v triedach, základom priaznivej klímy je spolupráca. Čím rôznorodejšie osobnosti sa v jed...
Aktivity pre začínajúceho učiteľa, školského mediátora - práca s dynamikou skupiny
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová
„Keď som sa pred piatimi rokmi pripravovala na prvý týždeň v škole, priala som si, aby mi niekto premietol, ako vyzerá prvý týždeň v škole. Bolo to náramne vzrušujúce vedieť, že budem mať konečne vlastný tím (rozumej triedu), ktorú som mohla formo...
Aktívne počúvanie - sťažnosť žiaka
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Hra je inšpirovaná teóriou Friedmanna Schutz von Thuna - Teória štyroch uší. Prístup k pochopeniu správania dospelých osôb v konkrétnych podmienkach je pre vývoj správania a predvídania dôsledkov podstatný. Pre dieťa je dôležité, aby v procese for...
Denník pozorovateľa
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Cieľ: umožniť rovesníckym mediátorom pozorovať okolie, zápisom situácie do denníka pozorovateľa zreflektovať osoby, veci, dej, diskutovať o možných pocitoch z pohľadu zúčastnených osôb aj o vlastných pocitoch, ktoré pozorovaná situácia vyvolala.
Empatia ako schopnosť cítiť to, čo cíti ten druhý
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Erika Tornyaiova, MBA
Empatia predstavuje schopnosť vcítenia sa do situácie iného človeka. V prípade žiakov ju vnímame ako kľúčovú vlastnosť pre zodpovedný prístup k formovaniu dobrých vzťahov, k ohľaduplnosti, k vzájomnému rešpektovaniu sa. Je predpokladom tolerancie,...
Facilitácia diskusie a jej kvalita
Kategória: Mediácia Autor/i: PhDr. Zuzana Rapčanová
Ako byť úspešný v diskusii? Ako si pripraviť ciele a agendu diskusie na skupinové stretnutie? Potrebujete zvládnuť kolegov, ktorí sa na stretnutí správajú rušivo? Aké facilitatívne princípy treba využívať pri vedení ľudí?
Hra: Mission Impossible - spolupráca, dohoda na pravidlách
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
Cieľom hry je povzbudiť sa vzájomne, podporiť kooperatívne správanie sa medzi žiakmi v triede, zabaviť sa, mať príjemný spoločný zážitok. Súčasťou spolupráce na riešení zadania je aj dohoda na pravidlách, určenie si rolí. Po každej aktivite by mal...
Konflikt – možnosti a spôsoby riešenia v školskom prostredí
Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová
Školské prostredie je so svojimi vzťahmi, kde sú účastníci s rôznymi povahami, charaktermi, odlišnými očakávaniami, záujmami a potrebami, priestorom predurčeným na výskyt konfliktných situácii. Keďže sa konflikty týkajú aj žiakov, o to väčšia je p...
Labyrint - hra na aktívne počúvanie, komunikáciu
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť aktívne počúvať, ale aj zadávať jasné pokyny, inštrukcie.
Ľudský vejár - aktivita na prácu s dynamikou skupiny
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť sa dohodnúť na pravidlách, spôsobe realizácie hry, príp. meniť pravidlá podľa potreby.
Miesto činu
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Cieľ: identifikovať najnebezpečnejšie miesta v škole a v jej okolí, kde sa žiaci, študenti stretávajú s prípadmi agresívneho správania, šikanovania, hádok a konfliktov z hľadiska ich vlastných skúseností a postrehov.
Očakávania od programu rovesníckej mediácie
Kategória: Mediácia
Cieľ: zistiť a zreflektovať očakávania rovesníckych mediátorov od programu rovesníckej mediácie s cieľom nastaviť vhodné tréningové aktivity.
Pomoc a prekážky
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Cieľ: rozmýšľať v rovine pozitívnych a negatívnych prejavov, ktoré prispievajú, resp. škodia vyriešeniu konfliktných situácií.
Rolová hra: Triedny totem
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák
Súdržnosť v triede a podpora jednoty v rozmanitosti je súčasťou inkluzívneho správania sa v triede. Dosiahnuť to možno aj prostredníctvom hry, ktorej podstata spočíva v demonštovaní jednoty. Súčasťou hry by mala byť aj reflexia k téme podporená na...
Sebapoznanie a sebareflexia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová
Predstavme si, že sme začínajúcimi učiteľmi. Prídeme do triedy, nervózne sa predstavíme a začneme učiť. Hodina ide podľa plánu, kým nastane konflikt medzi dvoma žiakmi. Snažíme sa ich upokojiť, no žiaci vôbec nereagujú, na hádku sa zamerajú všetky...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk