Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Mediácia

Príklady rozvíjania emocionálnej inteligencie v kontexte základných a stredných škôl

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová

Ponúkame spracované výstupy zo skupinových diskusií funkčného vzdelávania vedúcich pedagogických a vedúcich odborných zamestnancov škôl a školských zariadení,  v ktorých si vzájomne zdieľali konkrétne príklady toho, ako v školách rozvíjajú emocionálnu inteligenciu nielen žiakov, ale aj zamestnancov.

Skupina

Príklady

1

  • Príklad zo špeciálnej ZŠ: V každej triede mať špeciálneho pedagóga, ktorý na vzniknuté konflikty a napätie reaguje ihneď (rómske deti prenášajú konflikty zo svojej komunity či rodiny aj do školy). Škola, resp. odborný zamestnanec a pedagógovia deti usmernia, že aj napriek tomu, keď sa hnevajú na seba rodičia z rôznych rodín navzájom, tak v škole toto musí ísť bokom. Pomáhajú diskusie spoločné s deťmi.
  • Porady ad hoc so spádovou CPPPaP.

2

  • V situáciách, keď učitelia nezvládajú situáciu v kolektíve detí, strety s rodičom alebo medzi sebou navzájom, tak prichádzajú za osobou, ktorá dokáže situáciu „nasvietiť“ z iného uhla pohľadu ® pomáha nájsť porozumenie pre druhu stranu, a to môže priniesť toľko želanú úľavu.
  • V rámci pedagogických porád ponuka stretnutia s psychológom – možnosť ventilovať frustrácie pedagógov a ďalších zamestnancov (či už z práce alebo iných oblastí života).
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk