Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Mediácia

Kde a kedy treba konflikty riešiť

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Konflikty v školskom prostredí sa vyznačujú veľkou flexibilitou. Na niektoré treba reagovať hneď a niektoré si žiadajú odstup. A sú aj také, ktoré si riešenie nepýtajú. Tak ako prídu, aj odídu. 

Spontánne riešenie konfliktov

Väčšinu konfliktov v školskom prostredí chcú mať deti vyriešené hneď. Ak sa to nestane, nevedia sa sústrediť na vyučovanie, následne vyrušujú, nesústredia sa, uniká im obsah hodiny, ťažšie sa im odkladá riešenie konfliktov na neskôr. Samozrejme, miera ich vnútorného napätia závisí aj od ich úrovne sebaovládania.

Príklad:

Hádka o miesto v školskej lavici, „požičiavanie“ pomôcok bez dovolenia, chlapci keď robia „zle“ dievčatám a dievčatám sa to „nepáči“, „ukradnutie" školskej desiaty, opisovanie od spolužiaka, školské podvádzanie.

Konflikty ako súčasť formovania skupiny (dynamiky skupiny)

Niektoré konflikty sú súčasťou bežnej dynamiky skupiny – vyjasňovania rolí v triede, boj o vplyv, moc a nežiadajú si zásah ani rovesníckeho mediátora (tak ako príd

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk