Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

Hyperaktivita nebo hypoaktivita – výchovný problém?

Kategória: Aktuality

Výchovné problémy vyplývajúce z porúch aktivity detí dnes patria medzi najčastejšie oblasti, ktoré rodičia a učitelia konzultujú s odbornými pracoviskami. Tieto problémy veľmi často vyvolávajú rozporuplné postoje ako odbornej verejnosti tak aj spoločnosti. Nová publikácia z našej dielne Hyperaktivita nebo hypoaktivita - výchovný problém? rieši danú problematiku komplexne a ponúka netradičné témy, ktoré pracujú aj s vysoko odbornou problematikou, ktorá v tomto kontexte dosiaľ v tomto druhu literatúry nebola cielene riešená. 

Koncepcia publikácie sa zakladá na vysvetlení základných teoretických východísk mechanizmu vzniku a rozvoja porúch aktivity so všetkými jeho dôsledkami. 

Na teóriu nadväzuje praktická časť s ukážkami hier či rôznych druhov cvičení. Publikácia je určená učiteľom a rodičom, ktorí majú v starostlivosti dieťa s poruchami aktivity, vychovávateľov v školských kluboch, lektorov volnočasových aktivít, trénerov športových aktivít, ďalších členov rodiny ako aj pre študentov, ktorí sa pripravujú na povolanie pedagóga.

Markéta Švamberk Šauerová - Hyperaktivita nebo hypoaktivita – výchovný problém?

V knihe okrem prejavov porúch aktivity sú popísané diagnostické postupy a prvá pomoc pre učiteľa a rodiča:

  • posílenie role triedneho učiteľa,
  • návrhy konkrétnych techník,
  • techniky pre korekcie postojov učiteľa,
  • pomôcky,
  • prevenčné programy v rámci prevencie vyhorenia s ohľadom na vysokú náročnosť práce s deťmi s poruchami aktivity,
  • úprava režimu,
  • výživa, terapeutické postupy,...

Príklad aktivity v časti Metodika: Návhry konkrétnych techník/hier pri edukácii detí s poruchami aktivity  

Ďalšie informácie a možnosti zakúpenia:


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov