Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Špeciálny pedagóg

Adaptačné vzdelávanie začínajúceho špeciálneho pedagóga N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Od 1. 9. sme prijali školského špeciálneho pedagóga, ktorý je začínajúci. Pracuje u nás na polovičný úväzok , druhý polovičný úväzok má v CPPPaP, kde je zaradený ako odborný zamestnanec a poskytujú mu adaptačné vzdelávanie. Máme mu aj my zabezpeči...

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je ...

Ako rozvíjať a podporovať motiváciu žiakov do učenia N

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Pri opise mnohých pedagogicko-didaktických a psychologických javov niekedy skutočne zabúdame na velikánov našej pedagogickej a psychologickej vedy a ich prínos pre edukáciu. Myšlienky sú z publikácie J. Hvozdíka (1986, s. 269 – 273), do ktorých sm...

Diagnostika chyby dítěte jako autoevaluační nástroj učitele N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

"Kromě podceňování typu chyby ve školní práci se často v pedagogické praxi můžeme setkat s tlakem učitelů na upravenost školní práce. To u dětí vede k používání zmizíků či přepisovacích per, aby v práci nebyly vidět škrty a práce na první pohled v...

Diagnostikovanie psychickej poruchy a oslobodenie od VP N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Ako má postupovať riaditeľ strednej školy pri žiakovi, ktorému diagnostikovali psychickú poruchu (depresívny typ) s odporúčaním ambulatného odborného lekára – vyučovanie s integráciou žiaka. Žiak je v maturitnom ročníku, avšak záver Správy z diagn...

Hyperaktivita nebo hypoaktivita detí - sociální vztahy s vrstevníky N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Hyperaktivitou označujeme neklidné chování, které se projevuje například přílišnou mobilitou, častou potřebou bezúčelného pohybu.  Hypoaktivita, abnormní snížení úrovně aktivity pod běžnou a přiměřenou mez, je paradoxním protějškem hyperaktivity.  

KVALIFIKÁCIA - Liečebno-výchovné sanatórium N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Učiteľka 1. stupňa ZŠ pri liečebno-výchovnom sanatóriu má ukončené učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v odbore pedagogika - vychovávateľstvo a má rozšírenú pedagogickú spôsobilosť - špeciálna pedagogika pre učiteľov - pedagogika telesne po...

Kvalifikácia - ŠKOLSKÝ ŠPECIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Môžem pracovať ako školský špecálny pedagóg v ZŠ? Vyštudovala som učiteľstvo 2. stupňa (PF UKF v Nitre) plus rozširujúce štúdium - špeciálna pedagogika mentálne postihutých (PdF UK v Bratislave, 2 roky). Moja prax je menej ako 2 roky. 

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ