Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Vyhľadávanie
Výsledky vyhľadávania
Mediácia
Možnosti mediácie pre prácu so žiakmi so ŠVVP
Kategória: Mediácia
Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak je aj miestom, kde trávi významnú časť svojho života,
Mediácia
Kde a kedy treba konflikty riešiť
Kategória: Mediácia
Konflikty v školskom prostredí sa vyznačujú veľkou flexibilitou. Na niektoré treba reagovať hneď a niektoré si žiadajú odstup. A sú aj také, ktoré si riešenie nepýtajú. Tak ako prídu, aj odídu.
Mediácia
Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov
Kategória: Mediácia
„Ako si dospel k tomuto názoru?", „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vysloviť myšlienky a pripravme ich na rovnako poskytnutú mož
Mediácia
Kritické myslenie - základná výbava nových generácií
Kategória: Mediácia
Článok obsahuje vysvetlenie myšlienky, prečo potrebujeme zmeniť spôsob, akým sa dnešná generácia žiakov učí v oblasti kritického myslenia a princípy, ktorými sa pri tejto zmene riadiť. “Šialenstvo je robiť rovnakú vec opakovane a očakávať iné výsledky.” A. Einstein
Mediácia
Mediácia konfliktov detí v rannom veku
Kategória: Mediácia
V záveroch Európskej komisie v príspevku Európa 2020, kde sa hovorí o boji proti predčasnému ukončeniu školskej dochádzky, sa píše: "Skúsenosti detí nadobudnuté v ich útlom veku vytvárajú základ pre všetko neskoršie učenie". V rannom veku sa stimuluje šanca rozvíjať nadanie, kvalifikovanosť, pestuje
Mediácia
Ako pripraviť dieťa na vstup do školy
Kategória: Mediácia
Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizáci
Mediácia
Varovné signály napätých vzťahov na pracovisku
Kategória: Mediácia
Kvalita vzťahov na pracovisku zohráva dôležitú úlohu pri prijímaní zmien, ktoré sú potrebné. Budeme opakovane zlyhávať na poli vzájomného porozumenia a rešpektu, ak forma našej argumentácie bude vyvolávať u iných pocit menejcennosti, arogancie, pochybnosti, a to bez ohľadu na dobu, v ktorej sa formo
Mediácia
Komunikačné bariéry
Kategória: Mediácia
Psychika človeka, jeho osobnosť, stereotypy v správaní, spôsob spracovania informácii sú zodpovedné za komplikácie v komunikácii. Vonkajšie bariéry súvisia aj s prostredím, v ktorom komunikácia prebieha, témou komunikácie, prítomnosťou iných osôb v konflikte, ale aj pri interpretovaní informácii. Za
Mediácia
Kľúčové prvky spolupráce učiteľa s rodičom
Kategória: Mediácia
Komunikácia triedneho učiteľa s rodičom a rodiča s triednym učiteľom tvorí základ pre kvalitu spolupráce. Vzťah medzi učiteľom a rodičom nepredstavuje pre dieťa dva odlišné svety, ktoré chce vnímať oddelene. Dieťa nemá túžbu podľa aktuálnej nálady rodiča, resp. učiteľa voliť „správne“ odpovede. Ak s
Mediácia
Vývoj konfliktu
Kategória: Mediácia
Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov.
Mediácia
Chladná hlava pri citovom vydieraní
Kategória: Mediácia
Stáva sa vám, že kolega v komunikácii prekrúca argumenty, apeluje na dobré vlastnosti, dlhodobý vzťah, všeobecnú mienku iných, citlivé oblasti, ktoré sú mu o vás známe, vzbudzuje vo vás pocit viny, vytvára obavy zo začínajúceho konfliktu? Možno ste sa stali obeťou citového vydierania, ktoré je načas
Mediácia
Spätná väzba v školskom prostredí
Kategória: Mediácia
Úspech prináša optimizmus a pozitívnu náladu. V tomto období je manažment škôl náchylnejší nevšímať si prejavy nespokojnosti ľudí v tíme, názorovým rozdielom neprikladá váhu. Nebezpečným pre riaditeľa školy sa stáva pocit sebauspokojenia. Pedagógovia pripravujú aktivity a mnohé z nich sa stávajú rut
Mediácia
Spätná väzba je pre učiteľa dôležitá
Kategória: Mediácia
"Vaša hodina bola vynikajúca. Oceňujem prácu s dynamikou skupiny.“, „Použili ste zaujímavú metódu, na ktorú žiaci hneď zareagovali.“, „Počúvam na vašu prácu samé pozitívne správy.“, „Rád podporím dobré myšlienky a tie vaše ma zaujali.“ Pochvala riaditeľom školy, inšpekciou, kolegom, zriaďovateľom uč
Mediácia
Učiteľ ako zrelá osobnosť
Kategória: Mediácia
Osobnosť učiteľa má zásadný vplyv na vytváranie atmosféry v triede. Inak „zrejú“ vzťahy v pozitívnom prostredí, kde dôvera je základnou podmienkou spolupráce a inak v prostredí, kde kultúra školy nepraje zdravej komunikácii. Zrelosť manažmentu školy vymedzuje proces prijímania názorových rozdielov,
Mediácia
Zákaz styku rodiča s dieťaťom a informácie o prospechu a dochádzke žiaka
Kategória: Mediácia
Ak má otec zakázaný styk s dieťaťom, do akej miery môže škola informovať o prospechu a dochádzke žiaka, pokiaľ sa otec zaujíma? Môže škola poskytovať aj informácie o ospravedlnených a neospravedlnených hodinách?
Mediácia
Obranné mechanizmy ako pomoc v náročných situáciách
Kategória: Mediácia
Konflikty v školskom prostredí prinášajú množstvo nečakaných situácií. Zdanlivo jednoduché riešenia sa vplyvom obranných mechanizmov menia na prekážky a stávajú sa vážnou bariérou na ceste zmierovania. Na jednej strane obranné mechanizmy pomáhajú prekonávať nepríjemné stavy frustrácie, sú dôležité p
Mediácia
Mobbing a bossing v pedagogickom tíme
Kategória: Mediácia
Dlhodobo diskutovanou témou v školstve je mobbing a bossing. Príčinou týchto útokov môže byť komplex menejcennosti, závisť, túžba po moci, strach zo straty vplyvu, nízka pracovná kultúra, konkurencia, osobnostná štruktúra, sociálny nepokoj v tíme, nízke sociálne kompetencie. Ide o manipulatívne a út
Mediácia
Riaditeľ je neschopný
Kategória: Mediácia
Riaditeľ školy po úspešnom výberovom konaní sa s chuťou pustí do zmien, ktoré považuje za potrebné. Vníma problémy školy, ktoré jej nedovoľujú napredovať. V súlade s koncepciou, ktorá mu určila ciele, vykonáva opatrenia smerujúce k víziám. Počiatočné nadšenie však vystrieda obozretnosť, pretože sa s
Mediácia
Učiteľ a rodič ako partneri pri edukácii
Kategória: Mediácia
Michael J. Mauboussin (2010) vo svojej knihe „Dvakrát meraj“ píše: „...správanie tých, ktorí sú okolo nás, mimoriadne ovplyvňuje naše rozhodnutia. Tiež nám to ukazuje, že by sme sa nemali príliš náhliť pri posudzovaní správania iných, kým plne neoceníme kontext ich rozhodnutí.“ Dynamika školského pr
Mediácia
Učiteľ a rodič - zdroje konfliktov
Kategória: Mediácia
Každá rodina si v priebehu svojho trvania prechádza rôznymi zmenami. Veľké ekonomické a sociálne tlaky ovplyvnili charakter a štruktúru rodinných zväzkov. Mení sa model rodiny, v ktorej dieťa vyrastá, ale príslušnosť k rodine, vzťah k rodičom ostáva podstatnou súčasťou životnej histórie dieťaťa, ovp