Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

SOCIOKLIMA a výzkumné šetření dopadu distanční výuky na sociální klima tříd

Publikované: Autor/i: Mgr. Milena Mikulková

Skúsenosť z Českej republiky

Poslední dva školní roky byly poznamenané mimořádnými opatřeními. Jeví se, že pro všechny to bylo něco nového – v tak celonárodním měřítku a v takovém rozsahu. V tisku se objevovaly různé zprávy. Že dochází k masivnímu nárůstu psychických potíží u dětí, zejména zvýšené úzkostnosti. Že omezený pohyb přispěl u mnoha dětí k nárůstu hmotnosti Že vykolejení z běžného režimu narušilo jejich pocit bezpečí. Protichůdné výroky autorit zvyšovaly nejistotu i jejich rodičů, mediální masáž vytvářela podhoubí strachu a bezmoci.

Samozřejmě nás zajímalo, jak se s danou situací vyrovnávají žáci. A zejména v oblasti, které se dlouhodobě věnujeme. Náš projektový záměr zjišťoval dopady distanční výuky na sociální klima školních tříd. Jedná se o projektkterý má několik etap a je realizován třemi organizacemi. Nositelem projektu je ESPEDIENTE, z.s., sběr dat zajistila společnost SOCIOKLIMA, s.r.o. a ta zpracovávala je společnost INESAN, s.r.o.

Výzkum jsme iniciovali v souvislosti s mimořádnou situací dlouhodobého lockdownu, který omezil přirozené sociální kontakty a interakce žáků – vrstevníků v běžném školním roce. Dotazníkové šetření jsme načasovali bezprostředně po návratu žáků do prezenční výuky ve školách. Do pilotní fáze projektu bylo zapojeno 291 žáků. Získaná data

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Adaptačné vzdelávanie - škola bez právnej subjektivity A

Publikované: Aktualizované:

Adaptačné vzdelávanie pri pracovnom pomere na kratšiu dobu A

Publikované: Aktualizované:

Otázky: Začínajúci učiteľ je prijatý do pracovného pomeru na zástup počas práceneschopnsoti (asi 1 mesiac), bude prijatý ako nekvalifikovaný, pretože nebude spĺňať kvalifikačnú požiadavku – vyučovať aprobačné predmety jeho študijného odboru ani v rozsahu 1/3. V zákone v § 28 ods. 3 sa uvádza, že takýto pedagogický zamestnanec je povinný absolvovať a úspešne ukončiť adaptačné vzdelávanie do dvoch rokov. Kedy má však s ním začať? Čo v prípade, ak je zamestnanec prijatý len na krátke obdobie a teda vieme, že adaptačné vzdelávanie nedokončí? Patrí mu aj v tomto prípade príplatok začínajúceho pedagogických zamestnanca?

Adaptačné vzdelávanie učiteľa náboženskej výchovy A

Publikované: Aktualizované:

Otázka: Učiteľ náboženskej výchovy na skrátený úväzok 2h/týždenne, pracuje na dvoch školách. Ide o jeho prvé zamestnanie v školstve. Kto je povinný zaradiť ho do adaptačného vzdelávania? Patrí mu príplatok začínajúceho pedagogického zamestnanca, aj keď nebude zaradený do adaptačného vzdelávania? Patrí mu príplatok na oboch školách?

Aktualizačné vzdelávanie - uznanie kreditov A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Môžem od 1. 9. 2015 za absolvovanie aktualizačného vzdelávania na overenie profesijných kompetencií priznať pedagogickému zamestnancovi kredity?

Atestácia - vychovávateľka ŠKD A

Publikované: Aktualizované:

Vychovávateľka ŠKD, ktorá má študijný odbor predškolská a elementárna pedagogika v študijnom programe učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, si chce urobiť 1. atestáciu. Ak by nastúpila v budúcnosti ako učiteľka ZŠ – prvý stupeň, bola by zaradená do 10. platovej triedy, keďže atestáciu si urobila v inej kategórii ako bola zaradená, podľa § 27 ods. 4 písm. b)? Ak by mala urobenú aj druhú atestáciu v kategórii vychovávateľ, bola by zaradená v 11. platovej triede ako pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou podľa § 27 ods. 5 písm. b?