Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Riadenie školy

Kvalita života žiaka v škole

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Zrejme neuvedieme nič nové, ak pripomenieme, že v súvislosti s rastúcimi požiadavkami na vzdelávanie, a teda aj na vedomosti žiakov, sa v literatúre najčastejšie analyzujú a riešia otázky obsahu vzdelávania, uplatňovanie nových metód, foriem a kon...

Uvoľnenie riaditeľa školy na výkon verejnej funkcie

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Riaditeľ strednej školy bol s účinnosťou od 1. 7. 2004 vymenovaný do funkcie riaditeľa strednej školy na päťročné funkčné obdobie. Od 20. 12. 2006 bol dlhodobo uvoľnený v súlade s ustanovením § 136 ods. 2 Zákonníka práce na výkon verejnej funkcie....

Financie z dane z príjmu fyzických osôb pre materské školy

Autor/i: Ing. Jana Sládečková

Otázka: Sme materská škola v zriaďovateľskej pôsobnosti obce. Do našej materskej školy chodia aj deti zo susedných obcí. Zaujíma nás, ako sa napočítajú finančné prostriedky obci z dane z príjmu fyzických osôb (DPFO). Berú sa do úvahy len deti s tr...

Rodič v úlohe partnera školy

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Zmena životného štýlu ovplyvnila štruktúru rodinných zväzkov. „Odložené rodičovstvá“ sa stali bežným javom. Zvyšuje sa vek žien pri pôrode i počet narodených detí mimo manželstva. Dôležitú úlohu zohrávajú regionálne rozdiely, vplyv kultúrnych čini...

Optika nonverbálnych prejavov - prezentačné zručnosti a ich význam v kvalite riadenia

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Jednou z podmienok úspešnej prezentácie osobnosti je zdravé sebavedomie a pozitívne myslenie. S definitívnym sebavedomím sa človek nerodí, ale ho získava v procese vývinu. Na kvalitu verbálneho a nonverbálneho prejavu má vplyv do určitej miery gen...

Techniky reflexie a autoevalvácie učiteľa základnej školy

Autor/i: doc. PhDr. Simonetta Babiaková, PhD.

Každý učiteľ bežne, neplánovane a pre vlastnú potrebu reflektuje svoje pedagogické pôsobenie. Pokiaľ je táto sebareflexia nezámerná, nemôžeme hovoriť o systematickej autoevalvácii. Počas svojej pedagogickej praxe sa učiteľ podrobuje rôznym formám ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ