Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Mediácia
Komunikačné bariéry
Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová
Psychika človeka, jeho osobnosť, stereotypy v správaní, spôsob spracovania informácii sú zodpovedné za komplikácie v komunikácii. Vonkajšie bariéry súvisia aj s prostredím, v ktorom komunikácia prebieha, témou komunikácie, prítomnosťou iných osôb ...
Miesto mediácie v školách
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Mária Čačková
Hlavnými činiteľmi výchovnovzdelávacieho procesu sú žiak, učiteľ a rodič. Pri ich vzájomnej komunikácii vznikajú zaujímavé, mnohokrát neštandardné situácie. Tie vytvárajú mediačné možnosti a snahu o predchádzanie, alebo o zmierenie konfliktu. Ak h...
Začiatok konfliktu - hra na pozorovanie
Kategória: Mediácia
Cieľ: naučiť žiakov diskutovať v skupine aj o negatívnych javov slušne a s úctou k partnerovi v komunikácii, vyvolať reflexiu, uvažovať o negatívnych javoch v tíme.
Školy v etickom riziku - dôvera, sebaúcta, otvorenosť
Kategória: Klíma školy Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Dôležitú úlohu pri ovplyvňovaní etického prostredia školy zohráva manažment školy - riaditelia škôl a bezprostrední riadiaci pracovníci na všetkých úrovniach školy, resp. školského zariadenia. Škola, ktorá sa usiluje znížiť pravdepodobnosť neetick...
Neefektivní komunikace
Kategória: Mediácia Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.
Neefektivní způsoby komunikace jsou, bohužel, v naší společnosti často používané (Kopřiva a kol, 2008). Jsou to věty, které jsme slýchávali jako děti, a proto je máme v mysli zakódovány a naskakují nám podvědomě. Další faktor, který nás může svádě...
Telefón - hra na aktívne počúvanie
Kategória: Mediácia
Cieľ: tréning aktívneho počúvania.
Labyrint - hra na aktívne počúvanie, komunikáciu
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť aktívne počúvať, ale aj zadávať jasné pokyny, inštrukcie.
Tvoje meno je ... - hra na komunikáciu, spoznávanie sa
Kategória: Mediácia
Cieľ: naučiť sa rýchlo reagovať, zapamätať si mená spolužiakov, reagovať pod stresom.
Problémové správanie žiaka - prejavy, príčiny a riešenia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Každá situácia, ktorá je svojou podstatou problémová, môže z hľadiska vplyvu zainteresovaných osôb prinášať rôzne riešenia. Ak riešime iba správanie problémového žiaka a nepozrieme sa na jeho problémy v kontexte dosahu ďalších osôb, naše závery ne...
Ľudský vejár - aktivita na prácu s dynamikou skupiny
Kategória: Mediácia
Cieľ: vedieť sa dohodnúť na pravidlách, spôsobe realizácie hry, príp. meniť pravidlá podľa potreby.
Reakcia dieťaťa na konflikt
Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová
Reakcia dieťaťa na konflikt v rodine môže byť rôzna. Môže sa prejavovať klamstvom, drobnými krádežami, ľahostajnosťou. Deti môžu prejavovať vo zvýšenej miere rozmaznanosť, neposlušnosť, ale aj zvýšená poslušnosť. Používajú nadávky, osočovanie, odv...
Spätná väzba je pre učiteľa dôležitá
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
"Vaša hodina bola vynikajúca. Oceňujem prácu s dynamikou skupiny.“, „Použili ste zaujímavú metódu, na ktorú žiaci hneď zareagovali.“, „Počúvam na vašu prácu samé pozitívne správy.“, „Rád podporím dobré myšlienky a tie vaše ma zaujali.“ Pochvala ri...
Kríza v škole - systém včasného varovania
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Zmeny sú procesnou záležitosťou, potrebujú podporu, motiváciu, nadšenie, presvedčenie. Dôležitou otázkou v procese zmien preto je, koľko kolegov, pedagógov, nepedagogických pracovníkov cíti potrebu niečo zmeniť. V každom pedagogickom tíme sú kľúčo...
Citové vydieranie v pedagogickom tíme
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Citové vydieranie patrí k manipulatívnemu druhu správania. Môžeme sa s ním stretnúť aj v pedagogických tímoch medzi kolegami. Jeho cieľom je snaha vyvolať strach, nutnosť pomoci, výčitky svedomia. Ten, kto sa pokúša takto manipulovať, často moral...
Kľúčové prvky spolupráce učiteľa s rodičom
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Komunikácia triedneho učiteľa s rodičom a rodiča s triednym učiteľom tvorí základ pre kvalitu spolupráce. Vzťah medzi učiteľom a rodičom nepredstavuje pre dieťa dva odlišné svety, ktoré chce vnímať oddelene. Dieťa nemá túžbu podľa aktuálnej nálady...
Formovanie kritického myslenia
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Zvedavosť detí je uchopiteľná v ich naliehavej potrebe dostať odpoveď na každú myslenú a vyslovenú otázku. Tejto túžbe objavovať súvislosti vieme pomôcť aj my, rodičia, učitelia, vychovávatelia.
Vývoj konfliktu
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov.
Zákaz styku rodiča s dieťaťom a informácie o prospechu a dochádzke žiaka
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Mária Stanislavová
Ak má otec zakázaný styk s dieťaťom, do akej miery môže škola informovať o prospechu a dochádzke žiaka, pokiaľ sa otec zaujíma? Môže škola poskytovať aj informácie o ospravedlnených a neospravedlnených hodinách?
Konflikty v školskom prostredí
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Mediácia v školskom prostredí sa môže týkať rôznych cieľových skupín. Môže ju využívať manažment školy - riaditelia, zástupcovia riaditeľov, vedúci metodických orgánov školy, výchovní poradcovia, preventisti, ale aj triedni učitelia, špeciálni ped...
Spätná väzba v školskom prostredí
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová
Úspech prináša optimizmus a pozitívnu náladu. V tomto období je manažment škôl náchylnejší nevšímať si prejavy nespokojnosti ľudí v tíme, názorovým rozdielom neprikladá váhu. Nebezpečným pre riaditeľa školy sa stáva pocit sebauspokojenia. Pedagógo...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk