Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Určenie nadčasových hodín

Publikované: Autor/i: PaedDr. ThLic. Oľga Pivarníková

Otázka: 

Pedagóg 2. stupňa má podľa aktuálneho rozvrhu hodín týždenne 25 hodín, jeho pracovný úväzok je 23 hodín, čiže má dve hodiny nadčas. Na základe dohody so zamestnancami každý pedagóg má právo určiť, ktorá hodina alebo hodiny budú považované za nadčas. Sú to vždy niektoré posledné hodiny (6. alebo 7. hodina). V tomto roku sa nám stalo, že pedagóg, o ktorom je reč, žiada, aby jeho 2 takéto hodiny boli 1. a 2. hodina v utorok. Keďže v tento deň má ešte ďalšie 4 hodiny, my nesúhlasíme s jeho návrhom. Ako postupovať v takomto prípade?

Odpoveď:

O práci nadčas v podmienkach školy a školského zariadenia pojednáva Čl. 14 ods. 1 Pracovného poriadku pre pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov škôl a školských zariadení (ďalej len „pracovný poriadok“), podľa ktorého „Prácou nadčas je práca vykonávaná zamestnancom školy alebo školského zariadenia na príkaz vedúceho zamestnanca alebo s jeho súhlasom nad určený týždenný pracovný čas vyplývajúci z vopred určeného rozvrhnutia pracovného času a vykonávaná mimo rámca rozvrhu pracovných zmien (§ 97 ods. 1 Zákonník

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Prestup z bilingválneho gymnázia na umelecký štúdijný odbor N

Publikované:

Otázka:  Môže riaditeľ školy prijať žiaka prestupom z bilingválneho gymnázia (2. ročník) na umelecký študijný odbor (propagačné výtvarníctvo) do 1. ročníka. Podmienkou prijatia žiaka je úspešné vykonanie talentových skúšok. Na bilingválne gymnázium ich žiak konal, obsah bol však úplne iný. Môže talentové skúšky konať v rámci rozdielových skúšok?