Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Inklúzia, podporný tím

KVALIFIKÁCIA – Sociálny pedagóg v základnej škole N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom kvalifikačných predpokladov zamestnanca, ktorého by sme radi prijali na pozíciu sociálneho pedagóga. Uchádzač má ukončené stredoškolské pedagogické vzdelanie v odbore sociálno-výchovný pracovník (maturitná skúška 5/2013), doplňu...

Zastupovanie asistenta učiteľa a práca nadčas N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Môže asistent učiteľa zastupovať v ŠKD a uvedené zastupovanie mať zohľadnené ako prácu nadčas? Asistentka nemôže od 1. 1. zastupovať v triede za učiteľa, lebo nespĺňa kvalifikačné predpoklady (sme špeciálna základná škola). Má ukončené vzdelanie: ...

Sociálny pedagóg ako začínajúci odborný zamestnanec a jeho prax N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom odborného zamestnanca - sociálneho pedagóga, ktorého prijímame od 1. 2. 2021. Je možné zamestnanca zaradiť ako začínajúceho a zároveň mu rátať započítanú prax?

Individuálny učebný plán – „z iných dôvodov“ po novele školského zákona N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Ako je to v novom školskom zákone myslené s individuálnym učebným plánom? V § 26 ods. 2 sa píše: Vzdelávanie podľa individuálneho učebného plánu môže riaditeľ školy povoliť žiakovi s nadaním alebo zo závažných dôvodov, najmä tehotenstva a materstv...

Osobná asistentka žiačky N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Môže mama robiť osobnú asistentku v škole svojej dcére na zmluvu o dobrovoľníckej činnosti? Jej dcéra je na vozíku a potrebuje pomoc nielen na vyučovacích hodinách, ale aj pri ostatným činnostiach v škole. Asistencia pri tejto žiačke si vyžaduje a...

Prijímanie zamestnanca na pozíciu pedagogického asistenta - pripravujeme v MšP 11 N

Autor/i: PhDr. Andrea Baranovská, PhD.

Úspešný začiatok práce pedagogického asistenta je daný už pri jeho prijímaní na pracovnú pozíciu. Pri pohovore by mal byť prítomný nielen vedúci zamestnanec školy, ale aj člen školského podporného tímu, prípadne učiteľ, resp. učitelia, v ktorých t...

Diagnostikovanie psychickej poruchy a oslobodenie od VP N

Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Ako má postupovať riaditeľ strednej školy pri žiakovi, ktorému diagnostikovali psychickú poruchu (depresívny typ) s odporúčaním ambulatného odborného lekára – vyučovanie s integráciou žiaka. Žiak je v maturitnom ročníku, avšak záver Správy z diagn...

Ako rozvíjať a podporovať motiváciu žiakov do učenia N

Autor/i: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Pri opise mnohých pedagogicko-didaktických a psychologických javov niekedy skutočne zabúdame na velikánov našej pedagogickej a psychologickej vedy a ich prínos pre edukáciu. Myšlienky sú z publikácie J. Hvozdíka (1986, s. 269 – 273), do ktorých sm...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?