Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Inklúzia, podporný tím

Skončenie pracovného pomeru N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Kolegyňa A mala uzatvorený  pracovný pomer na dobu určitú na zastupovanie kolegyne B počas materskej a rodičovskej dovolenky. Kolegyňa A ale nastúpila na materskú dovolenku skôr, ako  B ukončila rodičovskú dovolenku (A odišla na materskú v novembr...

Podporné opatrenia N

Autor/i: -

Zákon č. 182/2023 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony od 1. septembra 2023 ...

KVALIFIKÁCIA – Vychovávateľka - škola pri zdravotníckom zariadení N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Vysvetľujem si správne § 83 zákona č. 138/2019 Z. z.? Môžem do školy pri zdravotníckom zariadení prijať na miesto vychovávateľky absolventku SPgŠ (1985 - 1989) - učiteľstvo pre materské školy s vyšším odborným vzdelaním špeciálna pedagogika (1996 ...

Kvalifikácia - VYCHOVÁVATEĽKA V ŠKD v ŠPECIÁLNEJ ZŠ N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Zamestnanec má II. stupeň VŠ DTI, študijný program: Učiteľstvo ekonomických predmetov, študijný odbor: Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy, štátna skúška: pedagogika pre učiteľov praktickej prípravy, psychológia pre učiteľov pr...

Kvalifikácia SOCIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Môže  vykonávať pracovnú činnosť sociálneho pedagóga na ZŠ zamestnanec, ktorý má 8 rokov pedagogickej praxe a ukončené nasledovné vzdelania: UK Bratislava, VŠ II. stupňa – sociálna práca – ukončené v roku 2001, UK Bratislava, rigorózna skúška – vy...

Úroveň spolurozhodovania v školách N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Spolurozhodovanie je proces, v ktorom sa zúčastnené strany podieľajú na tvorbe a realizácii rozhodnutí. V školách a školských zariadeniach sa spolurozhodovanie týka nielen riaditeľov, učiteľov a zamestnancov, ale aj žiakov, rodičov a ďalších partn...

Výchovný poradca N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Výchovný poradca je kariérová pozícia, v ktorej vykonáva špecializované činnosti pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec. Podľa § 38 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (ďalej len „záko...

Vzájomný rešpekt medzi učiteľom a žiakom N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Rešpekt. Ten skutočný sa nedá vynútiť bez prirodzenej autority a hlbokého presvedčenia, že človek, ktorý sa k nám prihovára, ktorý nám dáva rady, ktorý nás usmerňuje, ktorý nás vyzýva, aby sme mu dôverovali, ktorý posúva hranice našich možností, j...

Služby informačných kancelárií pre obete trestných činov N

Autor/i: -

Služby informačných kancelárií pre obete trestných činov (informačné kancelárie) nachádzajúcich sa na kontaktných bodoch v každom krajskom meste sú zamerané na nasledujúce cieľové skupiny – obete z radov seniorov, obete násilných trestných činov, ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

1. 1. 2021 Doklad o získaní predprimárneho vzdelania A

Publikované: Aktualizované:

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Publikované:

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je pedagógmi postupne pripravovaný na zmeny v organizácii času, režim dňa, na základné požiadavky pracovnej aktivity. Je trénovaný v udržiavaní pozornosti, v trpezlivosti rešpektovať názory a potreby iných, v samostatnosti reagovať na pokyny. Snaží sa uvedomiť si vplyv svojho konania na okolie. Napriek nadobudnutým kompetenciám dieťa môže blížiace sa zmeny v svojom živote prežívať aj úzkostne. 

Dohoda na výkon pedagogickej činnosti A

Publikované: Aktualizované:

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ) na plný úväzok 28 hodín a popoludňajšiu činnosť (spánok) riešiť dohodou na výkon pedagogickej činnosti učiteľky MŠ  – dohoda o pracovnej činnosti pre učiteľku ZŠ na doplnenie úväzku 2 hodiny denne? Ako najvhodnejšie riešiť situáciu bez porušenia predpisov?