Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Psychológ, školský psychológ

Diagnostika chyby dítěte jako autoevaluační nástroj učitele N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

"Kromě podceňování typu chyby ve školní práci se často v pedagogické praxi můžeme setkat s tlakem učitelů na upravenost školní práce. To u dětí vede k používání zmizíků či přepisovacích per, aby v práci nebyly vidět škrty a práce na první pohled v...

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je ...

Hyperaktivita nebo hypoaktivita detí - sociální vztahy s vrstevníky N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Hyperaktivitou označujeme neklidné chování, které se projevuje například přílišnou mobilitou, častou potřebou bezúčelného pohybu.  Hypoaktivita, abnormní snížení úrovně aktivity pod běžnou a přiměřenou mez, je paradoxním protějškem hyperaktivity.  

Špecializovaná trieda N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Je žiak navštevujúci špecializovanú triedu viazaný na pobyt v takejto triede počas istého časového obdobia, alebo by mohol napr. v takejto špecializovanej triede ukončiť aj vzdelanie na prvom stupni? Je možné, aby žiak zo špeciálnej základnej škol...

Neefektivní komunikace N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Neefektivní způsoby komunikace jsou, bohužel, v naší společnosti často používané (Kopřiva a kol, 2008). Jsou to věty, které jsme slýchávali jako děti, a proto je máme v mysli zakódovány a naskakují nám podvědomě. Další faktor, který nás může svádě...

Možnosti mediácie pre prácu so žiakmi so ŠVVP

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak j...

Šikanovanie ako trestný čin

Autor/i: JUDr. Viera Lichá Valicová

Šikanovanie je z právneho hľadiska nebezpečný sociálno-patologický jav, pri ktorom dochádza predovšetkým k obmedzovaniu osobnej slobody, slobody rozhodovania, k ponižovaniu ľudskej dôstojnosti a cti, pričom obetiam sa často ubližuje tak na zdraví,...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Prestup z bilingválneho gymnázia na umelecký štúdijný odbor N

Publikované:

Otázka:  Môže riaditeľ školy prijať žiaka prestupom z bilingválneho gymnázia (2. ročník) na umelecký študijný odbor (propagačné výtvarníctvo) do 1. ročníka. Podmienkou prijatia žiaka je úspešné vykonanie talentových skúšok. Na bilingválne gymnázium ich žiak konal, obsah bol však úplne iný. Môže talentové skúšky konať v rámci rozdielových skúšok?